Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Service Oriented Architecture - De volgende fase

Richtlijnen voor het innoveren van bedrijfsprocessen en het inrichten van de ICT-organisatie: Socrates

Paperback Nederlands 2009
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

Veel organisaties zijn het stadium van denken over Service Oriented Architecture (SOA) inmiddels voorbij. Zij zetten op dit moment concrete stappen op het SOA-pad. Ruimte om te experimenteren is er vaak niet, de druk om te presteren is groot en de time-to-deliver is beperkt. Gebruik maken van de beschikbare SOA-kennis is onontbeerlijk om tijdig de gevraagde resultaten te kunnen opleveren.
Als SOA-thoughtleader merkt Ordina dat er veel behoefte is aan advies over hoe serviceoriëntatie kan helpen bij het realiseren van organisatiedoelstellingen. Veel mensen hebben een mening over SOA en sommigen hebben er boeken over geschreven. De echte behoefte bestaat echter uit het toepasbaar maken van concrete praktijkervaring.

In dit tweede SOA-boek heeft Ordina de praktijkervaring gebundeld die de auteurs hebben opgedaan tijdens hun SOA-advieswerk in de afgelopen jaren. De inhoud is voor organisaties een kompas waarmee zij hun schip de juiste SOA-koers kunnen laten varen. De visie van de auteurs kan helpen het schip langs ondiepten en gevaarlijke plaatsen te leiden en zo met droge voeten de haven te bereiken.

Zoals u mag verwachten van een boek over samenwerken en verbinden, is ook dit boek op een dergelijke wijze tot stand gekomen. Medewerkers van Ordina met verschillende ICT-vakkennis hebben als auteur een bijdrage geleverd. Hierbij is de verbindende factor passie voor ICT en het besef dat SOA in elk van deze vakgebieden een rol speelt.

Specificaties

ISBN13:9789012581851
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:236
Druk:1
Verschijningsdatum:23-12-2009

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

1. SOA & BPM
2. Het gezicht van services
3. Veranderen naar een servicegeoriënteerde organisatie
4. Het ontwikkelplein
5. De zoektocht naar een gebalanceerd serviceportfolio
6. Grip op betekenis
7. SOA-beheer
8. Serviceoriëntatie vanuit infrastructuurperspectief
9. SOA, performance onder controle?
10. Voor het geval u dit boek te dik vindt

Over de auteurs:
Hans Admiraal
Marcel Bellinga
Marco Brattinga
Mats Brinkman
Frits Bussemaker
Jan Buurman
Jan Campschroer
Bart Dekkers
Peter Dijkshoorn
Bas Eertink
Hans Forrer
Ids van der Giessen
Hermen Grievink
Lex Haket
Gertjan van het Hof
Charley Hofman
Marco van der Hoorn
Jan-Willem Hubbers
Pim Kars
Jaap van Lelieveld
Art Ligthart
Robbert Jan van Meenen
Guus van der Meulen
Jelly Pater
Wessel Post
Bart Pruijn
Willem van Pruijssen
Ralf Schellens
Jan Schipper
Erwin Steneker
Linda Terlouw
Maarten Tijhof
Monique van der Veer
Nico de Vreeze
Pieter Wolthoorn
Henk Zwaan

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Service Oriented Architecture - De volgende fase