Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Corporate Performance Management

Sturen in een dynamische markt

Paperback Nederlands 2004 9789013011760
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

'Corporate Performance Management' (CPM), ofwel prestatiemanagement, is een breed onderwerp en het inrichten ervan is dan ook niet eenvoudig. Ondernemingen ervaren steeds meer dat sturen in een dynamische en veranderlijke markt hogere eisen stelt aan het prestatiemanagementsysteem. Ze zijn naarstig op zoek naar verbeteringen, zodat de organisatie beter en sneller is geïnformeerd en wendbaarder kan reageren op veranderingen. Om succes te garanderen moeten vraagstukken worden beantwoord op het gebied van stuurinformatie, managementmethodes, integratie van processen en de inzet van ICT.

Peter van Geelen geeft de lezer een totaaloverzicht van corporate performance management. Wat houdt het in? Waarom maakt het zo'n stormachtige ontwikkeling door? Hoe staat het in relatie tot managementmethodes zoals de balanced scorecard, het INK-model en beyond budgeting? Wat doen best practices? Hoe richt ik het in? Dit boek geeft op een concrete en heldere manier weer waar u op moet letten zodat u ook een CPM-systeem van wereldklasse kunt creëren.

Specificaties

ISBN13:9789013011760
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:141
Verschijningsdatum:3-9-2013

Expertrecensies (1)

Leo Kerklaan | 11 oktober 2004
Alweer een boek over performance management, was de eerste gedachte toen ik 'Corporate Perfomance Management' van Peter Geelen onder ogen kreeg. Meteen schoot het door mij heen dat deze gedachte helemaal niet juist was. Er zijn wel veel mensen met het onderwerp bezig, maar er zijn maar weinig Nederlandse boeken over dit onderwerp.Lees verder

Lezersrecensies

3.7 van de 5
9 stemmen
2
3
3
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

tussen_droom_en_daad
De ijzeren wet van de pervertering
Hans de Bruijn 26 april 2013 Woorden als ‘vertrouwen’ en ‘ruimte’ zijn helemaal in, zeker in de wereld van professionals. Hoe vaak komen we niet verhalen tegen die ongeveer als volgt luiden: ‘Onze professionele organisaties worden tegenwoordig bedrijfsmatig gerund: ze leveren producten die je kunt meten. Al dat meten heeft de professie gemold. Het werk van professionals laat zich niet in een paar getallen vangen, levert geen ‘output’ op. We moeten van die systemen af, en het is tijd om professionals ruimte en vertrouwen te geven.’
achtergrond
Performance management: vloek of zegen?
Pierre Pieterse 27 mei 2006 Met de ontegenzeggelijke opmars van het Rijnlands denken, hebben tot voor kort gangbare managementinstrumenten bij sommigen een meer dan vieze bijsmaak gekregen. Competentiemanagement is er een van, maar ook prestatiemanagement heeft veel van zijn glans verloren. Terecht? Soms wel. Wanneer organisaties ‘meten is weten’ tot het Elfde Gebod gaan proclameren, is de samenhang snel zoek. En daarmee de kracht van elke organisatie. Dat is in de afgelopen jaren kennelijk te veel gebeurd. Maar dat neemt niet weg dat dit soort instrumenten op zijn tijd heel bruikbaar zijn. Niet omdat de wereld vierkant is, en de mens een driehoek, maar omdat je soms moet weten waar je staat in relatie tot de gestelde organisatiedoelstellingen.

Over Peter Geelen

Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management® methode. Deed jarenlang Performance Management voor Philips en werkte onder andere met en voor de heren Boonstra, Hommen en Kleisterlee. Wilde koste wat kost het eilanddenken bij organisaties doorbreken. Bedacht iPM en perfectioneerde dit in de laatste 12 jaar tot een succesvolle methode en onderneming iPM Partners. Is auteur van meerdere boeken en vele publicaties over Performance Management. Gastdocent op de universiteit van Maastricht. Een veelgevraagd spreker en sparring partner voor bedrijfstop en managementteams. Het gaat hem nog altijd om de resultaten van klanten.

Andere boeken door Peter Geelen

Inhoudsopgave

Voorwoord

Ten geleide

1. De kracht van strategie is haar uitvoering
2. Ontwikkel een eenduidig besturingsmodel
3. Vertaal strategie in acties
4. Creëer een dynamisch planningsproces
5. Geef toegang tot relevante stuurinformatie
6. Beoordeel prestaties systematisch
7. Beloon mensen voor hun prestaties
8. Maak optimaal gebruik van ICT
9. De bouwstenen toegepast

Literatuur

Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Corporate Performance Management