Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Ik netwerk dus ik besta

De noodzaak van social capital en street-smartness voor de accountmanager in het e-businesstijdperk

Ingenaaid Nederlands 2001 9789014078823
Niet leverbaar.

Samenvatting

De intrede van e-commerce heeft het zakelijk landschap doen veranderen. Veel ondernemingen hebben zich als hoofdtaak gesteld winst te genereren door klantspecifieke oplossingen te bieden. Wat dat voor de accountmanager betekent wordt in 'Ik netwerk dus ik besta' uiteengezet. Verbeke definieert vier waardetoevoegende activiteiten van de accountmanager, waarbij de capaciteit om netwerken te bouwen en te onderhouden onmisbaar is. Het is tenslotte de taak van de accountmanagers de kennis, die breed in de organisatie is verspreid, te koppelen aan de behoeften van de klant. Ondernemingen groeien steeds meer uit tot netwerkorganisaties. De vraag hoe accountmanagers strategisch met netwerken bezig kunnen zijn binnen hun eigen onderneming en die van de klant, en wat voor soort netwerken zij nodig hebben bij iedere waardetoevoegende activiteit, is dan ook van groot belang. Dit boek geeft daarop de antwoorden.

Specificaties

ISBN13:9789014078823
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:124
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Willem Verbeke

Willem Verbeke studeerde wijsbegeerte aan de Rijks Universiteit van Gent en promoveerde in de Educational Psychologie aan de University of Pennsylvania, Philadelphia, USA. Sinds 1999 is hij bijzonder hoogleraar in Sales- en Account Management aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Binnen deze universiteit verzorgt hij cursussen en doet hij op zijn vakgebied van verkoop en accountmanagement onderzoek naar emoties, netwerken, account-managementsystemen en kennismanagement. Tevens is hij Star Researcher op het ERIM (Erasmus Research Institute of Management). Verbeke is oprichter en manager van het Instituut voor Sales en Account Management (ISAM) op dezelfde universiteit. Binnen dit instituut wordt onderzoek verricht en worden postdoctorale opleidingen gegeven onder meer aangaande sales- en accountmanagement, sales force management, verkoop aan grote accounts, accountmanagement in de financiële sector en e-commerce. Tevens in hij mede-oprichter van ISAM (Instituut voor Sales & Account Management) en Professional Capital, twee ondernemingen die zich bezighouden met coaching. Willem Verbeke heeft opgetreden als gastspreker op de universiteiten van Harvard en Berkely en op de Darden School of Business. Ook is hij een veelgevraagd spreker voor multinationals als Procter & Gamble , Mars, ABN AMRO, Sara Lee en Nationale Nederlanden. Daarnaast publiceerde hij veelvuldig in een groot aantal nationale en internationale tijdschriften als 'The Journal of Marketing and Journal of Applied Psychology'. Van zijn hand verschenen 'Marketing communicatie en chaos', 'Ik netwerk dus ik besta' en 'Ik verkoop dus ik besta', Adaptief en strategische account management', en 'Sales en Account Management in een era van E-business'. In 2002 ontving hij de Howard Sheth Foundation Award in de USA voor de beste paper in the 'Journal of The Academy of Marketing Science'.

Andere boeken door Willem Verbeke

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ik netwerk dus ik besta