Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen

Direct marketing

Ingenaaid Nederlands 2003 9789020732580
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

Direct marketing is een vorm van marketing die de aanbieder in staat stelt zijn individuele klanten te leren kennen en het aanbod op individuele wensen af te stemmen. Het primaire doel van direct marketing is het creëren en onderhouden van relaties tussen aanbieder en afnemers. Niet alleen de noodzaak hiertoe wordt steeds groter, maar ook de mogelijkheden.

'Direct marketing' gaat in op ontwikkelingen als internet, mobiele telefonie en customer contact centers. Deze stellen ons in staat meer gegevens over klanten te verwerven en door middel van datawarehousing en datamining kan aan deze gegevens meer kennis worden ontleend. Ook wordt aandacht besteed aan testen en financiële analyses.

Toch belicht Direct marketing met name de strategische aspecten van het vak. In de herziene versie is direct marketing als marketingstrategie ingekaderd binnen CRM als wijze van bedrijfsvoering. Het gebruik van internet is geheel geïntegreerd in de direct-marketingtheorie. De auteur gaat uitgebreid in op ethische overwegingen in relatie tot permission marketing, op multichannel communicatie en distributie en op nieuwe technieken als SMS en i-Mode. Verder zijn door het hele boek de meest recente cijfers, onderzoeksresultaten en inzichten verwerkt.

Direct marketing is primair bedoeld voor studenten binnen het reguliere onderwijs aan hbo en wo. Daarnaast is het boek zeer geschikt als voorbereiding op het Direct Marketing-B examen van SRM. Het is tevens zeer geschikt voor mensen die actief zijn in de (direct) marketingpraktijk.

Specificaties

ISBN13:9789020732580
Trefwoorden:direct marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:336
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
1
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Wat is direct marketing
2. Strategische aspecten van DM
3. Relaties
4. Databestanden, segmentatie en selectie
5. Media voor direct marketing
6. Distributie
7. Fulfilment
8. Testen
9. Financiele analyses
10. Het direct-marketingplan

Integratiecursussen
Eindnoten
Lijst van afkortingen
Literatuuroverzicht
Register
Auteursnamenregister
Bedrijvenregister

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Direct marketing