Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Belonen in strategisch perspectief

Ingenaaid Nederlands 2000 9789023235361
Voormalig top 100Totaal 29 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De belangstelling voor variabel belonen is groot. Medewerkers vragen om een beloning die recht doet aan de door hen geleverde prestaties. Managers zijn op zoek naar een beloningssysteem dat bijdraagt aan het realiseren van de doelen van de organisatie. De verwachting is dat variabele beloning een goed instrument is om medewerkers te stimuleren tot gewenst gedrag en om de loonkosten mee te laten ademen met de resultaten van de onderneming. Uit de praktijk blijkt dat het met succes introduceren en in stand houden van een dergelijk beloningssysteem geen eenvoudige opgave is. Dit boek geeft inzicht in de factoren die van invloed zijn op het slagen of falen van een nieuw (variabel) beloningssysteem. De kerngedachte is dat zo'n systeem meer kans op succes heeft als de ontwikkeling en invoering ervan geplaatst zijn in strategisch perspectief. Daarvoor moet niet aandacht worden geschonken aan het systeem als zodanig, maar ook aan het ermee beoogde doel, de huidige en gewenste organisatie en het invoeringsproces.

Specificaties

ISBN13:9789023235361
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:246
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
Belonen in strategisch perspectief
Harrie Nouwens | 24 september 2002
'Belonen in strategisch perspectief' is een verslag van onderzoek. Een onderzoek dat namens de Stichting Management Studies werd begeleid door een commissie waarin onder meer prof.dr.H. Thierry (hoogleraar Personeelswetenschappen aan de KUB) en R. de Leij (directeur Sociale zaken VNO/NCW) zitting hadden.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Voorwoord

Essentie voor de manager

1. Inleiding
2. Variabel belonen
3. Belonen: meer dan een systeem
4. Het strategisch beloningsmodel
5. De casestudies
6. Typologie in de praktijk
7. 'Fit' in een dynamische omgeving
8. Communiceren over en via de beloning: een uitdaging
9. conclusies
10. Samenvatting

Literatuuropgave

Bijlage

Stichting Management Studies (SMS)

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Belonen in strategisch perspectief