Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Ondernemen met hoofd en hart

Duurzaam ondernemen: praktijkervaringen

Ingenaaid Nederlands 2002 9789023238843
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Is er echt iets nieuws onder de zon? Ondernemers houden zich toch al lang bezig met welzijn, milieu en welvaart? Wat maakt duurzaam ondernemen zo anders? Het verschil zit vooral in de manier waarop bedrijven de drie P's inhoud geven vanuit een eigen visie en ambitie. Duurzaam ondernemen is onderdeel van hun strategisch beleid en dagelijks handelen. De interne organisatie is er op aangepast. Hun zorgzame houding voor mens en milieu blijkt hand in hand te kunnen gaan met goede financiële prestaties. Zij ondernemen met hoofd en hart.

Dit alles lijkt gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dat blijkt ook uit de ervaringen die negentien bedrijven met elkaar hebben opgedaan in het kader van een programma van het Nationaal Initiatief Duurzame Ontwikkeling (NIDO). Dit boek doet daar verslag van.

Specificaties

ISBN13:9789023238843
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:86
Druk:0
Verschijningsdatum:22-9-2009
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Jacqueline Cramer

Jacqueline Cramer is directeur van het Utrecht Sustainability Institute en hoogleraar duurzaam innoveren. Ze publiceert regelmatig in kranten en tijdschriften en heeft meer dan 40 jaar ervaring op milieugebied binnen overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties, waaronder van 2007 tot 2010 als minister.

Andere boeken door Jacqueline Cramer

Inhoudsopgave

1. De belangrijkste tien praktijkervaringen
2. Van financieel naar duurzaam rendement
3. Motieven voor duurzaam ondernemen
4. Meerwaarde van duurzaam ondernemen
5. Voorwoorden waaronder duurzaam ondernemen van de grond komt
6. Bepaling van je startpositie als bedrijf
7. Een gestructureerde aanpak van duurzaam ondernemen
8. Op weg naar duurzaam ondernemen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ondernemen met hoofd en hart