

Jacqueline Cramer is directeur van het Utrecht Sustainability Institute en hoogleraar duurzaam innoveren.
Meer over Jacqueline CramerOndernemen met hoofd en hart
Duurzaam ondernemen: praktijkervaringen
Ingenaaid Nederlands 2002 9789023238843Samenvatting
Is er echt iets nieuws onder de zon? Ondernemers houden zich toch al lang bezig met welzijn, milieu en welvaart? Wat maakt duurzaam ondernemen zo anders? Het verschil zit vooral in de manier waarop bedrijven de drie P's inhoud geven vanuit een eigen visie en ambitie. Duurzaam ondernemen is onderdeel van hun strategisch beleid en dagelijks handelen. De interne organisatie is er op aangepast. Hun zorgzame houding voor mens en milieu blijkt hand in hand te kunnen gaan met goede financiële prestaties. Zij ondernemen met hoofd en hart.
Dit alles lijkt gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dat blijkt ook uit de ervaringen die negentien bedrijven met elkaar hebben opgedaan in het kader van een programma van het Nationaal Initiatief Duurzame Ontwikkeling (NIDO). Dit boek doet daar verslag van.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Van financieel naar duurzaam rendement
3. Motieven voor duurzaam ondernemen
4. Meerwaarde van duurzaam ondernemen
5. Voorwoorden waaronder duurzaam ondernemen van de grond komt
6. Bepaling van je startpositie als bedrijf
7. Een gestructureerde aanpak van duurzaam ondernemen
8. Op weg naar duurzaam ondernemen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan