
Lees verder
hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University.
Meer over Robert Cialdini'De kracht van timing' voegt een nieuwe, cruciale dimensie toe aan het proces van overtuigen, die ervoor zorgt dat je invloed blijvend is. Het is een baanbrekend boek: uniek, fascinerend en waanzinnig praktisch.
Sinds het verschijnen van de megabestseller Invloed in 1984 geldt Cialdini als dé autoriteit op het gebied van overtuigingskracht. In De kracht van timing laat hij zien dat niet alleen wat je zegt of hoe je het zegt, maar ook wanneer je het zegt, bepaalt of je iemand kunt overtuigen. Hij legt uit hoe je op een creatieve en ethische manier iemands aandacht kunt sturen zodat je boodschap in vruchtbare bodem valt. Aan de hand van boeiende cases en een diepgaand inzicht in de menselijke psyche leert Cialdini je hoe je de zogenoemde ‘bevoorrechte momenten’ in het overtuigingsproces herkent en hoe je je daarop voorbereidt.
'Invloed van Robert Cialdini is met afstand het boek dat ik het vaakst aanbeveel. De inzichten in De kracht van timing zijn misschien nog wel onthutsender.' – Chip Heath, coauteur Switch en De plakfactor
'De grote sociaal psycholoog Robert Cialdini heeft wederom een tijdloos en onmisbaar boek geschreven over de psychologie van het beïnvloeden. Een absolute aanrader!' – Amy Cuddy, auteur Presence
Eerder verschenen als 'Pre-suasion'.
beïnvloeding psychologie beïnvloeden pre-suasion overtuigen aandacht timing beslissingen nemen communicatie marketing bevoorrechte momenten framing aandachttrekkers focus sociaal bewijs associaties ethiek sociale bewijskracht onbewuste beïnvloeding aandachteconomie eenheid consistentie wederkerigheid gewoontevorming sympathie schaarste autoriteit betrouwbaarheid sociale interactie priming persoonlijke effectiviteit automatische beslissingen onderhandelingstechnieken subliminale beïnvloeding beïnvloedingsprincipes gedragsverandering onderzoek verkopen nudging consumentengedrag zelfbeeld metaforen besluitvorming overtuigingskracht associatief leren sociale psychologie communiceren vertrouwen groepsidentiteit mediabeïnvloeding contextuele invloeden onbewuste processen veranderen leiderschap gedragseconomie management manipulatie duurzame verandering cognitieve bias brein storytelling
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books