
Lees verder
Internet is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Steeds meer gezinnen kunnen het Internet op, en ze doen dat ook. De bel-uren bij KPN nemen gestaag toe. De grote banken stoppen met papieren overschrijvingen, hun klanten moeten telebankieren. E-mail checken is een gewoonte geworden. Het laatste nieuws leest u het eerst op Internet. Sites met interactieve erotiek verdienen goud en Wehkamp verkoopt al 20 procent van zijn totale omzet via het wereldwijde web. Profijtelijk dus.
De gekte is echter voorbij en gezond verstand voert weer de boventoon. Het doek is gevallen voor jonge CEO's met exorbitante salarissen, krankzinnig hoog gewaardeerde ondernemingen en spectaculaire beursintroducties. Peter van Dijk en Erik-Jan Gelink hebben de internethype meegemaakt, van Dijk als hoofdredacteur en als directeur bij krantenuitgever PCM en Gelink als zelfstandig interim-manager bij diverse internetbedrijven. Zij beleefden de gekte nog een keer door gesprekken met meer dan 60 pioniers, gelukszoekers, gokkers, miljonairs, bedrijvenbouwers, slachtoffers, analisten, durfkapitalisten, journalisten, professoren, directeuren van grote en kleine bedrijven, profiteurs en adviseurs.
Dit boek maakt duidelijk wat het Internet ons de afgelopen tien jaar gebracht heeft en nog zal brengen, wie er rijk en arm van geworden is en bovenal waarom Internet niet meer uit ons leven weg te denken is.