Lees verder
The Real World in Real Time
Ingenaaid Nederlands 1997 9789026726873Samenvatting
Het traditionele eenrichtingsverkeer waarmee marketeers hun producten kunnen verkopen, is aan herziening toe. Het gaat er niet langer om hoe bedrijven met klanten communiceren, maar hoe de consument met u communiceert. Informatietechnologie speelt hierin een dominante rol en maakt nieuwe communicatie- en distributiekanalen mogelijk.
De huiskamer wordt de winkelvloer van de toekomst. Call centers, smartcards, Internet, e-mail, interactieve televisie, zuilen, printing-on-demand zijn de digitale schapruimte van de moderne tijd. Elk interactiekanaal staat niet op zichzelf, maar moet worden geïntegreerd binnen de marketingstrategie. Elektronische media worden het verlengstuk van de frontoffice en een nieuw distributiemedium voor producten, diensten en services. Tegelijkertijd zijn deze media het middel bij uitstek om met individuele klanten te communiceren en informatie te vergaren. De marketeer kan hierop anticiperen door op individueel klantniveau maatgesneden verkooptrajecten te initiëren. Daarbij is kennis van de nieuwe kansen en kanalen noodzakelijk.
'The Real World in Real Time' biedt daarvoor de handvatten en geeft op inspirerende wijze inhoud aan het gebruik van interactieve media binnen de marketing.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Trends in informatietechnologie
2 Innovatie van bedrijfsprocessen
3 Een marketingbesturingsparadigma
4 Een marketingbesturingsmatrix
5 Drie besturingsconcepten
6 De marketingorganisatie
Deel 2 Interactiemarketing op tactisch niveau
7 Access: registratie, opslag en vde erwerking van data
8 Analyse: het besturingsalgoritme
9 Action: campagne-marketing
10 Channels: de context van interactieve marketing
11 De mate van respons
Deel 3 Interactiemarketing op operationeel niveau
12 Interactieve media
13 Internet
14 Zuilen
15 Call centers
16 De smartcard
Tot slot: Deep Blue
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan