Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 70% korting

The Real World in Real Time

Ingenaaid Nederlands 1997 9789026726873
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 70% korting

Samenvatting

Het traditionele eenrichtingsverkeer waarmee marketeers hun producten kunnen verkopen, is aan herziening toe. Het gaat er niet langer om hoe bedrijven met klanten communiceren, maar hoe de consument met u communiceert. Informatietechnologie speelt hierin een dominante rol en maakt nieuwe communicatie- en distributiekanalen mogelijk.

De huiskamer wordt de winkelvloer van de toekomst. Call centers, smartcards, Internet, e-mail, interactieve televisie, zuilen, printing-on-demand zijn de digitale schapruimte van de moderne tijd. Elk interactiekanaal staat niet op zichzelf, maar moet worden geïntegreerd binnen de marketingstrategie. Elektronische media worden het verlengstuk van de frontoffice en een nieuw distributiemedium voor producten, diensten en services. Tegelijkertijd zijn deze media het middel bij uitstek om met individuele klanten te communiceren en informatie te vergaren. De marketeer kan hierop anticiperen door op individueel klantniveau maatgesneden verkooptrajecten te initiëren. Daarbij is kennis van de nieuwe kansen en kanalen noodzakelijk.

'The Real World in Real Time' biedt daarvoor de handvatten en geeft op inspirerende wijze inhoud aan het gebruik van interactieve media binnen de marketing.

Specificaties

ISBN13:9789026726873
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:232
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
The Real World in Real Time
Philip Waalewijn | 3 mei 1999
Michiel van Mens omschrijft zichzelf als behorende tot de nieuwe generatie Marketeers. Hij heeft een Nederlandstalig marketingboek geschreven met een Engelse titel: 'The Real World in Real Time'. Het boek is uitgegeven in de serie Interactie Marketing over de kanalen van de toekomst. 
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Deel 1 Interactiemarketing op strategisch niveau
1 Trends in informatietechnologie
2 Innovatie van bedrijfsprocessen
3 Een marketingbesturingsparadigma
4 Een marketingbesturingsmatrix
5 Drie besturingsconcepten
6 De marketingorganisatie

Deel 2 Interactiemarketing op tactisch niveau
7 Access: registratie, opslag en vde erwerking van data
8 Analyse: het besturingsalgoritme
9 Action: campagne-marketing
10 Channels: de context van interactieve marketing
11 De mate van respons

Deel 3 Interactiemarketing op operationeel niveau
12 Interactieve media
13 Internet
14 Zuilen
15 Call centers
16 De smartcard

Tot slot: Deep Blue

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Real World in Real Time