Marktgericht strategisch beleid

Zesde herziene editie

Paperback Nederlands 2005 6e druk 9789039520321
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Marktgericht strategisch beleid' verschaft aan de hand van vele praktijkvoorbeelden inzicht in de methodieken voor de ontwikkeling, het management en de implementatie van marktgerichte ondernemingsstrategieën.

De zesde editie van dit klassieke boek bevat vele nieuwe cases en nieuw materiaal over o.a. de economische waarde-analyse, total quality management, de virtuele onderneming, imago en persoonlijkheid van concurrenten, concurreren in vijandige markten, de grenzeloze organisatie, reengineering, strategieën voor merkextensies, strategische visie, strategisch opportunisme en strategische allianties. Aan deze zesde editie is een nieuw hoofdstuk over strategische positionering toegevoegd.

Specificaties

ISBN13:9789039520321
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:327
Uitgever:Boom
Druk:6
Verschijningsdatum:22-3-2013

Lezersrecensies

3.5 van de 5
4 stemmen
1
2
0
0
1

Inhoudsopgave

Deel 1 - Introductie en overzicht

1. Ondernemingsstrategie
2. Strategisch marktmanagement: een overzicht

Deel 2 - Strategische analyse

3. Externe analyse en klantenanalyse
4. Concurrentieanalyse
5. Marktanalyse
6. Omgevingsanalyse en strategische vragen
7. Interne analyse

Deel 3 - Alternatieve ondernemingsstrategieën

8. Verwerving van een duurzaam concurrentievoordeel
9. Differentiatiestrategieën
10. Kosten, focus en preemptieve actie
11. Strategische positionering
12. Groeistrategieën: penetratie, productmarktontwikkeling, vertikale integratie en grootse plannen
13. Diversificatie
14. Strategieën op markten in verval en vijandige markten
15. Mondiale strategieën

Deel 4 - Implementatie

16. De implementatie van de strategie

Appendix: planningsformulieren

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marktgericht strategisch beleid