Selling blue elephants: Ontdek wat uw klanten echt willen - nog voordat ze dat zelf weten
Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789043015295Samenvatting
Hoe ontwikkelt u producten en diensten die aanslaan bij uw klanten? Hoe zorgt u ervoor dat u ze net datgene biedt wat ze willen hebben – zonder dat ze dat zelf al weten? Als u vertrouwt op trial-and-error, focusgroepen of nattevingerwerk, zult u niet ver komen; u verspilt een hoop tijd, geld en energie en de resultaten zijn op zijn best onzeker. Dit boek biedt u wél een oplossing: Rule Developing Experimentation (RDE), de eerste systematische, op oplossingen gerichte methode om nieuwe producten te ontwikkelen.
In 'Selling Blue Elephants' onthullen Moskowitz en Gofman hoe u systematisch alternatieve ideeën, verpakkingen, producten en diensten kunt ontwerpen, testen en aanpassen. U leert erachter te komen wat uw klanten willen, ook al kunnen ze hun behoefte niet onder woorden brengen ... laat staan hoe ze die vervuld willen zien.
Ontdek de zeven gemakkelijke stappen die u in slechts een paar dagen, soms zelfs binnen een paar uur, van onwetendheid naar helder inzicht voeren. Lees hoe met behulp van RDE succesvolle nieuwe producten werden ontwikkeld bij bedrijven als Hewlett-Packard, Campbell's en MasterCard. Leer hoe u dezelfde opmerkelijke resultaten kunt bereiken, stap voor stap en telkens opnieuw!
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Over de auteurs
Woord van dank
Inleiding
Deel 1 Geld verdienen
1 Hewlett-Packard gaat op een hogere versnelling over
2 De analyse van Maxwell House Coffee
3 Verrukkelijke nieuwe producten selecteren: Belangrijke ontdekkingen .
bij Vlasic en Prego
4 Hoe geeft u mensen een goed gevoel, zelfs als ze meer betalen?
5 Ontdek meer over uw concurrenten dan zijzelf weten – legaal!
Deel II De toekomst scheppen
6 Innovatie in consumentenelektronica:een kubus van Rubik?
7 Een brug slaan tussen cool design en spannende wetenschap
RDE in actie: tijdschriftomslagen voor de doe-het-zelver
Deel III Naar Venus vliegen
8 Consumentenverlangens 'in de schappen'
9 De Amerikaanse president en de communicatie met het publiek als .
'producten'
10 RDE verslaat de wet van Murphy en legt de effectenmarkt bloot
11 Asia Calling: het Chinese perspectief
12 De 'Brave New World' van RDE
Epiloog
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan