Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Economie Het Wal-Mart effect
VOORDEEL - 61% korting
Het Wal-Mart effect
Charles Fishman

Charles Fishman is senior redacteur bij Fast Company. In 2005 ontving hij de Gerald Loeb Award, de hoogste prijs op het gebied van business-journalistiek, waarvoor hij al drie keer eerder genomineerd werd.

Meer over Charles Fishman
Charles Fishman

Het Wal-Mart effect

Hoe Wal-Mart economie en samenleving ingrijpend beïnvloedt

Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789047001324
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 61% korting

Samenvatting

In een kleine twintig jaar groeide Wal-Mart uit tot het grootste bedrijf ter wereld (buiten de olie-industrie). Het oefent grote invloed uit op de lokale economie, op prijsbepaling van allerlei producten, op arbeidswetgeving en milieuhandhaving en zelfs op de economie van derdewereldlanden die voor Wal-Mart produceren.

Charles Fishman schreef een genuanceerd en goed gedocumenteerd verslag, zonder vooringenomen standpunten. Hij beschrijft het 'Wal-Mart-effect' als een invloed die zowel positieve als negatieve kanten kan hebben. Enerzijds zijn bijvoorbeeld de prijzen zo laag dat een gemiddeld gezin er twee maanden langer boodschappen kan doen dan bij de concurrentie; anderzijds loopt een kwart van de medewerkers onverzekerd rond, omdat het bedrijf geen premies wil betalen.

Europa was al huiverig voor die agressieve overnamemachine met zijn winkels van soms wel vier voetbalvelden groot. Alles is er te koop: van verse aardbeien tot pistolen en van tropische vissen tot terreinwagens. Wal-Mart wil "overal in Europa" nieuwe winkels openen en Europese warenhuisketens opkopen.

Deze business case is van belang voor iedereen die interesse heeft in de invloed van het bedrijfsleven op onze samenleving en algemeen-economische principes.

Specificaties

ISBN13:9789047001324
Trefwoorden:ondernemingsbiografie, bedrijfseconomie
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:286
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Hoofdrubriek:Economie

Expertrecensies (2)

recensie
Het Wal-Mart effect
Peter Vermeulen | 28 juni 2011
Wellicht niet zo bekend in Nederland. De grootste supermarktketen ter wereld is Wal-Mart. Het is zelfs de op een na grootste onderneming in de wereld. Wal-Mart blijkt met meer dan 1,2 miljoen medewerkers de grootste werkgever in de Verenigde Staten. Charles Fishman beschrijft in: 'Het Wal-Mart effect' wat de impact van Wal-Mart is op economie en samenleving. En u zult als lezer versteld staan. Want na de komst van Wal-Mart is winkelen nooit meer hetzelfde als voorheen.
Lees verder
recensie
Het Wal-Mart effect
Eric van Arendonk | 21 maart 2007
'Hoe Wal-Mart economie en samenleving ingrijpend beïnvloedt' luidt de ondertitel van het boek 'Het Wal-Mart effect' van Charles Fishman. Deze op dit moment grootste retailer van de wereld heeft door zijn consequent uitgevoerde strategie ('always low prices') en omvang een absolute invloed op de samenleving en economie van de VS. Het effect daarvan wordt door Fishman helder en objectief uiteen gezet. Zowel de positieve als de negatieve effecten komen uitgebreid aan bod.
Lees verder

Lezersrecensies

3.7 van de 5
3 stemmen
1
0
2
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Over Charles Fishman

Charles Fishman is senior redacteur bij Fast Company. In 2005 ontving hij de Gerald Loeb Award, de hoogste prijs op het gebied van business-journalistiek, waarvoor hij al drie keer eerder genomineerd werd.

Andere boeken door Charles Fishman

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1 Wie had kunnen denken dat winkelen zo belangrijk kon zijn?
2 Sam Waltons baars van vijf kilo
3 Makin Bacon: een waar Wal-Mart-sprookje
4 Uitknijpen
5 De man die 'nee' zei tegen Wal-Mart
6 Wat weten we feitelijk van Wal-Mart?
7 Zalm, overhemden en de betekenis van lage prijzen
8 Het belang van centen
9 Wal-Mart en de fatsoenlijke samenleving

Epiloog Peoria, september 2005
Dankwoord
Noten over bronnen

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Spyker
    Maarten van der Pas
    Spyker
    € 21,99
  • Iedere dag vrij
    Bob Crébas
    Iedere dag vrij
    € 10,95
  • Succesvol studeren voor BIV/AO - BIV Basics en uitwerkingen Deel 2
    Brenda Westra
    Succesvol studeren voor BIV/AO - BIV Basics en uitwerkingen Deel 2
    € 37,50
  • Waarom de laagsteprijsgarantie ervoor zorgt dat jij te veel betaalt
    Jona van Loenen
    Waarom de laagsteprijsgarantie ervoor zorgt dat jij te veel betaalt
    € 22,99
  • De sterkste schouders
    Reinier Kooiman
    De sterkste schouders
    € 24,99
  • Alles van waarde
    Matthias Olthaar
    Alles van waarde
    € 25,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het Wal-Mart effect

        Het Wal-Mart effect
        Charles Fishman
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Het Wal-Mart effect

        Verwijder uw beoordeling