Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
E-Books Verandermanagement De disruptieparadox
De disruptieparadox
De disruptieparadox
Menno Lanting Strateeg, leiderschapsexpert, auteur Managementboek v/h Jaar 2011 Meer over Menno Lanting
Editorial - Vakantielezen Pierre Pieterse 4 july 2018 Het wat wonderlijke weer tegenwoordig, kou in de traditionele vakantieregio’s, hittegolven waar je ze niet wilt, kan nog weleens nopen tot het lezen van een extra boek. Een kleine greep uit mijn persoonlijke stapel. Lees het volledige artikel
E-book
Menno Lanting

De disruptieparadox

In 5 stappen naar echte vernieuwing

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 9789047010388
331 beoordelingen
10
Voormalig #2Totaal 16 dagen
Verkooppositie 10922331 dagen in de top 100
Gebonden | NL € 24,99 E-book | NL € 14,99
Direct te downloaden
14,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Als bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor de gevestigde partijen, want hoe ga je op een disruptieve manier een superieure klantbeleving realiseren als je daar in je huidige business al niet in slaagt?

Menno Lanting onderzocht het fenomeen disruptie en hoe organisaties ermee omgaan. ‘De disruptieparadox’ ontkracht de mythe van disruptie, schets de verborgen paradoxen en geeft 5 stappen naar echte innovatie.

‘Menno Lanting doet het weer. Een absolute aanrader.’ - Thomas Marzano, Global Head of Brand Experience, Philips

‘Menno Lanting zet ons op zijn vertrouwde manier weer met beide voeten op de bodem. Niet alleen worden de zin en onzin van de disruptie-hype duidelijk beschreven, hij geeft ons praktische handvatten om te begrijpen in hoeverre de eigen business echt ontwricht wordt- en nog belangrijker: op welke wijze de organisatie hier het best op kan inspelen.’ – Annet Aris, adjunct professor of Strategy, INDEAD

Specificaties

ISBN13:9789047010388
Trefwoorden:vernieuwing, organisatievernieuwing, disruptieparadox
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:208
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:24-5-2017
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (6)

De disruptieparadox - Charmant en lezenswaardig
Jaap Peters | 30 augustus 2017
Over het laatste boek van Menno Lanting zijn binnen een mum van tijd al twintig recensies verschenen. Op zich al disruptief, die recensies hier herhalen heeft geen zin. Laat ik me beperken tot de dingen die in ieder geval nog niet zijn gezegd zoals: disruptie heeft niets met vrouwen.Lees verder
De disruptieparadox - Zeer waardevol
Kees Hopman | 20 juli 2017
Disruptie. Misschien wel dè managementterm van 2017 en gelukkig ontrafelt Menno Lanting in zijn nieuwste boek De disruptieparadox deze term op zijn bekende wijze. Rode draad in De disruptieparadox is dat voor eigentijds ondernemen nieuwsgierigheid, lef en nederigheid de overhand mag (moet?Lees verder
De disruptieparadox - In 5 stappen naar echte vernieuwing
Dave van Ooijen | 5 juli 2017
De term 'disruptie', vernietiging van het bestaande, is een modeterm die te pas en te onpas wordt gebruikt. Volgens Menno Lanting, van wiens hand onlangs het zeer lezenswaardige en inspirerende boek De disruptieparadox. In 5 stappen naar echte vernieuwing verscheen, is het fenomeen 'disruptie' bepaald niet nieuw.Lees verder
De disruptieparadox - In 5 stappen naar echte vernieuwing
Louis Thörig | 15 juni 2017
Op dit moment staan we aan de vooravond van de vierde industriële revolutie: het tijdperk waarin de digitale technologie en mensen versmelten. Het is dan ook niet toevallig dat het thema disruptie in de managementliteratuur zo in de belangstelling staat.Lees verder
De disruptieparadox - In 5 stappen naar echte vernieuwing
Daniëlle de Jonge | 9 juni 2017
Disruptie. Kranten, nieuwssites, blogs en vlogs: het is onmogelijk om aan het woord te ontkomen. Met als gevolg dat zowat iedereen vindt dat ook het eigen bedrijf nodig moet gaan disrupten. Of het klamme zweet voelt uitbreken, omdat men geen idee heeft wat er in de organisatie te disrupten valt.Lees verder
De disruptieparadox - In 5 stappen naar echte vernieuwing
Sjors van Leeuwen | 30 mei 2017
Het is een van de modewoorden van deze tijd: disruptie. Hippe startups die hele markten ontwrichten met nieuwe slimme toepassingen. Denk aan Airbnb en Uber. Maar disruptie is zo oud als de weg naar Rome en bedrijven gaan maar zelden ten onder als een direct gevolg van disruptie.Lees verder
Alle expertrecensies (6)

Lezersrecensies

4.0 van de 5
331 stemmen
165
76
20
67
3
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (8)

column
Editorial - Vakantielezen
Pierre Pieterse 4 juli 2018 Het wat wonderlijke weer tegenwoordig, kou in de traditionele vakantieregio’s, hittegolven waar je ze niet wilt, kan nog weleens nopen tot het lezen van een extra boek. En gelukkig is er na een aantal magere jaren weer voldoende te kiezen. Een heel kleine persoonlijke greep uit de stapel managementboeken die op mijn bureau belanden
Artikel lezen
column
Redactioneel - Titulatuur
Pierre Pieterse 27 februari 2018 Precies een week geleden maakte de jury de Longlist voor het Managementboek van het Jaar 2018 bekend. 54 titels zijn nog in de race.
Artikel lezen
nieuws
Managementboek van het Jaar 2018 - Juryblog - Boekverzorging
Daniëlle de Jonge 1 december 2017 Grafieken, foto's, tekeningen: zomaar een paar voorbeelden van beeldmateriaal in boeken. En dat is dan dus naast de opmaak van een boek, waarbij lettertypes, bladwijzers of simpelweg mooi opgemaakte pagina's een boek aantrekkelijk maken voor de lezer.
Artikel lezen
column
Redactioneel - Part II
Pierre Pieterse 30 oktober 2017 In de vorige aflevering van Managementboek Magazine kon u een uitgebreid interview lezen met Jeff Sutherland. Dat was natuurlijk niet zomaar. Alles heeft een reden.
Artikel lezen
nieuws
Nooit af, indeed
Bertrand Weegenaar 13 oktober 2017 Het boek Nooit af van Martijn Aslander en Erwin Witteveen was in 2016 een groot succes. Goede omzet, veel publiciteit, de groei van een mooie beweging en een meer dan verdiende plek op de Shortlist voor het Managementboek van het Jaar. Het boek werd opgevolgd met een kleine samenvatting, Een beetje Nooit af en een belofte voor een vervolg. Dat boek is nu aanstaande: Nooit Af in het Onderwijs. Schrijf- en denkmaatje van Martijn en Erwin is nu Annette Dölle.
Artikel lezen
column
Zomerlezen - 5 goede boeken voor de zomer
Patrick Davidson 2 augustus 2017 Het is weer zomer, het tempo gaat even omlaag, het is langer licht. Nog meer gelegenheid om te lezen dus. Net als de afgelopen jaren vroegen we schrijver en spreker Patrick Davidson om voor onze lezers een selectie te maken van vijf boeken die hij aanraadt om te lezen deze zomer.
Artikel lezen
interview
Disruptie? Je kunt het zien aankomen. Menno Lanting ontkracht de hype
Ronald Buitenhuis 26 juni 2017 ‘Je kunt soms beter je crediteurenafdeling optimaliseren voor een betere klantbeleving bij je leveranciers dan achter de holy grail van nieuwe technologie aanlopen in de hoop iets disruptiefs te verzinnen.’ Menno Lanting ontdoet in zijn nieuwe boek disruptie van zijn hyperigheid.
Artikel lezen
column
Menno Lanting - De disruptie paradox
Menno Lanting 27 februari 2017 Voor een groot internationaal bedrijf ben ik als observant aanwezig bij een ‘disruptie sessie’. Het desbetreffende bedrijf opereert in een, net als zoveel andere bedrijven, snel veranderende wereld en is daardoor genoodzaakt om ingrijpend te vernieuwen.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (8)

Over Menno Lanting

Menno Lanting ondersteunt organisaties om aangesloten te blijven op de snel veranderende wereld. Hij onderzoekt doorlopend hoe organisaties van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden kunnen transformeren. En hij beantwoordt de vraag welke organisatievormen, leiderschapskwaliteiten en business modellen daarbij nodig zijn. Menno Lanting schreef ‘Connect!’, dat in 2011 tot Managementboek van het Jaar werd verkozen. Daarnaast schreef hij ’Iedereen CEO’, ‘De slimme organisatie’, ‘Lead with a Tweet', ‘Olietankers en speedboten’, 'De disruptieparadox'. 'Het gehiem van disruptie' is zijn nieuwste boek.

Andere boeken door Menno Lanting

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: Disruptie in perspectief
1. Niets nieuws onder de zon
2. Veel verliezers, weinig winnaars
3. Grijze middelmaat
4. Samenkomende innovaties en veranderende waardenetwerken
5. Nieuwe businessmodellen en organisatiestructuren

Deel 2: Schijnbare tegenstellingen
6. Paradox 1: Snel versus langzaam
7. Paradox 2: Kans versus bedreiging
8. Twee strategieën voor disruptieve innovatie
9. Paradox 3: Ratio versus emotie
10. Paradox 4: Exploitatie versus exploratie

Deel 3: Vijf stappen naar echte vernieuwing
11. Stap 1: Los problemen op
12. Stap 2: Verbeter de zwakke schakel
13. Stap 3: Ga voor klein
14. Stap 4: Naar werkelijke zelfsturing
15. Stap 5: Versnel de innovatie

Epiloog: Wendbaarheid als kern voor vernieuwing

Noten

Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...

  • Strategie = Executie
    Jacques Pijl
    Strategie = Executie
    € 28,75
  • Anders Vasthouden
    Wouter Hart
    Anders Vasthouden
    € 21,00
  • Olietankers en speedboten
    Menno Lanting
    Olietankers en speedboten
    € 24,99
  • Oil tankers and speedboats
    Menno Lanting
    Oil tankers and speedboats
    € 24,99
  • Hoe word ik een speedboot?
    Menno Lanting
    Hoe word ik een speedboot?
    € 1,99
  • Disruptie in de overheid
    Menno Lanting
    Disruptie in de overheid
    € 14,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De disruptieparadox

        De disruptieparadox
        Menno Lanting
        /