Lees verder
Menno Lanting is freelance strateeg en innovator. Hij werkt met directies en Raden van Bestuur op het gebied van digitaal leiderschap, connectivity, strategie en business innovatie. Daarnaast is hij actief als gastdocent, spreker en ondernemer.
Meer over Menno LantingConnect!
De impact van sociale netwerken op organisaties en leiderschap
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 1e druk 9789047017554Samenvatting
Winnaar van Managementboek van het Jaar 2011
Uit het juryrapport
'Het boek scoort hoog op het criterium praktische toepasbaarheid, het betoog wordt goed onderbouwd met voorbeelden uit de Nederlandse praktijk, maar ook met een gedegen literatuuronderzoek. Verder worden er voldoende suggesties gedaan voor discussies. Een boek dat duidelijk maakt dat managers de zaken niet meer in hun eentje kunnen regelen, maar in plaats daarvan gebruik te maken van zijn sociale netwerken. Managers zullen een antwoord moeten hebben op wat sociale netwerken betekenen voor de eigen organisatie. De jury denkt dat dit boek helpt bij het vinden van dat antwoord.'
Over het boek
LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en Hyves: miljoenen mensen zijn virtueel met elkaar verbonden. We leven in een open en onbegrensde wereld van samenwerking, creativiteit en communicatie. De macht over de markt verschuift van bedrijven naar deze sociale netwerken. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker. Binnen deze organisaties moet dan ook een omslag gaan plaatsvinden: van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden.
'Connect!' is een welgemeende aansporing. Want het is tijd om te handelen, en wel nu. Op basis van onderzoek onder managers in Nederland, en gesprekken met tientallen Nederlandse en Belgische bedrijven maakt Menno Lanting inzichtelijk welke stappen nodig zijn om die omslag te kunnen maken. Hij geeft concrete antwoorden op vragen als: Hoe kan ik zelf sociale netwerken gebruiken? Welke nieuwe business modellen ontstaan er? Op welke manier behouden we als organisatie aansluiting met de jonge, sociale netwerkgeneratie? Bedrijven kunnen een ontmoetingsplek worden voor connecties en creativiteit, maar dat gaat niet vanzelf. Daarom is 'Connect!' een must voor iedere leider, manager of professional.
- Met veel cases van bedrijven zoals de Antwerpen Zoo, Vodafone, de Volkskrant, Ministerie van Binnenlandse zaken en Deloitte.
- Titel en omslag zijn door crowdsourcing medebepaald
Specificaties
Expertrecensies (6)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (6)
Over Menno Lanting
Inhoudsopgave
Inleiding
Deel 1 Connected!wereld
1 Van piramide naar schijnbare chaos
2 De opkomst van sociale netwerken
3 Digital natives en digital immigrants
Deel 2 Connected!organisatie
4 Kenmerken van een Connected!organisatie
5 Connected!leiderschap: benodigde strategie en leiderschapsstijl
6 Op naar een sociale netwerkstrategie
7 Connected!business: sociale netwerken en businessmodellen
8 Collectieve passie: sociale netwerken en product- en dienstontwikkeling
9 Sociale netwerken en hrm
10 Sociale netwerken en marketing
11 Sociale netwerken en klantenservice
Bijlage Ondernemers en professionals actief in sociale netwerken
Postscriptum
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan