Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 70% korting

Professionals & Kennisconcurrentie

Naar betere dienstverlening door onderscheidende kennis

Gebonden Nederlands 2006 9789052614403
1
Voormalig Nr. 1Totaal 7 dagen
Voormalig top 100Totaal 7 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 70% korting

Samenvatting

Kennis is hét middel waarmee de professionele dienstverlener zich kan onderscheiden, om zo een sterke concurrentiepositie te krijgen. Maar in de praktijk blijkt het een lastige opgave om die kennis gericht te ontwikkelen, te delen, vast te leggen en te vernieuwen. Innovatie en kennisontwikkeling worden te vaak los gezien van het werken voor klanten en komen dan al snel op de tweede plaats.

´Professionals & Kennisconcurrentie' beschrijft hoe een kennisvoorsprong niet naast, maar juist via het werken voor en met klanten kan worden opgebouwd. Hierbij komen thema's aan de orde als:
- Hoe belangrijk is kennis eigenlijk in ons vak?
- Hoe leidt kennisvoorsprong tot een hoogwaardiger dienstverlening en beter passende klanten?
- Hoe vinden we voldoende tijd en ruimte voor kennisprocessen in de dagelijkse praktijk?
- Welke kennis kunnen of willen we delen met partners en waar schermen we onze kennis juist af?
- Welke condities en faciliteiten ondersteunen de ontwikkeling van professionele kennisvoorsprong?
- Wanneer zijn we op de goede weg met onze kennis en hoe zetten we dit af ten opzichte van concurrenten en marktontwikkelingen?

Dit boek is geschreven voor professionals en managers die werken in een sector waarin kennis onontbeerlijk is om de beste toegevoegde waarde te bieden aan klanten en een sterke concurrentiepositie te krijgen.

Specificaties

ISBN13:9789052614403
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:150
Uitgever:Boom
Druk:1
Hoofdrubriek:Advisering
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Professionals & Kennisconcurrentie
Carla Verwijs | 20 maart 2007
Hoe zit het eigenlijk met uw kennis, of dat van de medewerkers in uw bedrijf? Hoe onderscheidt die kennis zich van de concurrentie? Zien uw klanten dat ook zo? En welke kennisstrategie hanteert u om de concurrentiepositie te versterken? Lastige vragen? Mogelijk, maar professionele dienstverleners moeten steeds ondernemender met kennis omgaan, zo betoogt Marcel 't Hart in zijn boek 'Professionals & kennisconcurrentie'. 
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
4 stemmen
3
1
0
0
0

Over Marcel 't Hart

Dr. ir. Marcel ´t Hart is sinds 2000 zelfstandig adviseur, project- en interim-manager en begeleidt organisaties bij de professionalisering van kenniswerk. In 1997 promoveerde hij op zijn onderzoek naar de vraag hoe professionals met ICT ondersteund zouden moeten worden. Kennis, professionals en performanceverbetering vormen de centrale thema´s in zijn werk.

Andere boeken door Marcel 't Hart

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Ondernemen met kennis
2. In kaart brengen van uw kennis en dienstverlening
3. Analyseren van uw kennis- en concurrentiepositie
4. Bepalen van uw kennisstrategie
5. Uw kennisstrategie in praktijk brengen

Overzicht van geraadpleegde personen
Over de auteur
Literatuur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Professionals & Kennisconcurrentie