Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Het hart van de verandering

De principes van leiderschap bij verandering in de praktijk

Paperback Nederlands 2010 9789052618296
10
Voormalig top 10Totaal 28 dagen
Evergreen708 dagen in de Top 100
Verkooppositie 611Hoogste positie: 4
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Organisaties moeten sneller en radicaler veranderen dan ooit tevoren. Hoe brengen bedrijven het ervan af als ze deze uitdagingen aangaan en wat kunnen we van hun ervaringen leren? In 'Het hart van de verandering' onthullen John Kotter en Dan Cohen de resultaten van hun gesprekken met meer dan tweehonderd mensen die betrokken zijn geweest bij grootschalige veranderingen. Als uitgangspunt wordt het veranderingsproces van acht stappen genomen uit Kotters internationale bestseller 'Leiderschap bij verandering'. De uitkomsten zijn vaak verrassend.

De auteurs introduceren een nieuwe dynamiek van zien, voelen en veranderen. Deze dynamiek brengt verandering op gang en houdt deze gaande, door mensen krachtige motieven voor verandering te laten zien en door te zorgen dat ze zich anders gaan voelen. Kortom, hoe zorgt u dat de boodschap niet alleen overkomt, maar dat het gedrag van mensen ook daadwerkelijk verandert?

Met behulp van praktijkvoorbeelden presenteren de auteurs een opeenvolging van gevonden uitdagingen, gemaakte fouten en geleerde lessen. De beste leiders bij verandering gebruiken geen droge rapporten of analyses om mensen tot positieve actie te verleiden, maar handschoenen, videocamera's, vliegtuigen, verhalen, schermbeveiligingen en andere concrete elementen. Naast deze verhalen uit de praktijk bieden de auteurs tips en handvatten die u binnen uw eigen bedrijf kunt toepassen.

'Het hart van de verandering' is bedoeld voor mensen in verschillende beroepen en veranderingsfasen. Zowel de essentie van succesvolle verandering wordt behandeld, als de manier waarop die verandering verwezenlijkt kan worden.

Zie ook de website bij dit boek: www.theheartofchange.com

Specificaties

ISBN13:9789052618296
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:204
Druk:1
Verschijningsdatum:15-11-2010
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Lezersrecensies

4.0 van de 5
23 stemmen
6
11
6
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over John Kotter

John P. Kotter is de Konosuke Matsushita Professor in Leiderschap aan de Harvard Business School en oprichter en mededirecteur van Kotter Associates in Cambridge, Massachusetts. Hij is afgestudeerd aan MIT en Harvard en is sinds 1972 verbonden aan de Harvard Business School. In 1980, hij was toen drieëndertig jaar oud, kreeg hij een vaste aanstelling en een volledig professoraat aan het opleidingsinstituut, waarmee hij een van de jongste mensen in de geschiedenis van Harvard werd die een dergelijke eer te beurt viel.

Andere boeken door John Kotter

Over Dan Cohen

Dan S. Cohen is hoofd van Deloitte Consulting, waar hij advies geeft bij grootschalige organisatorische veranderingen. Hij heeft achtereenvolgens gestudeerd aan de Adelphi University (bachelor), de universiteit van Detroit (master) en aan Ohio State University (Ph.D.). Cohen heeft zich bij Deloite onder meer beziggehouden met de Global Energy Change Leadership en d eGlobal Change Leadership Methodology. Hij heeft als consultant gewerkt bij een aantal grote bedrijven in de Verenigde Staten, waaronder Exxon-Mobil, Dell en Coca-Cola. Voordat hij ging werken als consultant, heeft Cohen vijftien jaar bij verschillende bedrijven op de afdeling Human Resources gewerkt. Naast zijn werk als consultant geeft Cohen colleges over gedragspatronen bij organisaties, aan de uiversiteit van Detriot en Miami, de Ohio State Univerity en aan de Southern Methodist University. Cohen woont in Plano, Texas.

Andere boeken door Dan Cohen

Inhoudsopgave

Voorwoord
Dankbetuiging
Inleiding

Het hart van de verandering
Stap 1: Urgentiebesef vestigen
Stap 2: Een leidende coalitie vormen
Stap 3: Een visie en strategie ontwikkelen
Stap 4: De veranderingsvisie communiceren
Stap 5: Een breed draagvlak voor de verandering creëren
Stap 6: Korte termijnsuccessen genereren
Stap 7: Verbeteringen consolideren en meer verandering tot stand brengen
Stap 8: Nieuwe benaderingen verankeren in de cultuur

Conclusie: We zien, we voelen, we veranderen

Verhalenindex
Over de auteurs

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het hart van de verandering