Lees verder
Marike van den Berg (1963) werkte als trainer communicatie- en managementvaardigheden, organisatieadviseur en leidinggevende van opleidingsafdelingen bij verschillende organisaties. Op dit moment coördineert ze het beleid voor ontwikkeling en onderwijs bij de politie. Eerder schreef ze onder andere Effectieve tweegesprekken en De rol van adviseur.
Meer over de auteursDe rol van de adviseur
De essenties van het adviestraject voor interne en externe adviseurs
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789052619736Samenvatting
Als adviseur moet u goed zijn in uw vak; u bent bijvoorbeeld een uitstekend fiscalist, communicatiedeskundige, of organisatie-expert. Maar dat is niet genoeg: een goede adviseur heeft passie voor mensen, wil zich in klanten verdiepen en hen verder helpen.
'De rol van adviseur' is het handboek voor de gedreven adviseur. Of u nu net begint, steeds meer adviserende taken krijgt, of een doorgewinterde professional bent, dit boek biedt u een stevig kader, verdieping en verrassende eyeopeners. U maakt kennis met onder meer:
- de dynamiek van het adviesproces en de wisselende positie van de adviseur hierin;
- de drie ankerpunten van het adviesproces:
* de inhoud van het advies;
* de adviesvaardigheden;
* de relatie tussen klant en adviseur;
- de vier rollen van de adviseur:
* expert
* facilitator
* therapeut
* coach
'De rol van adviseur' geeft u niet alleen inzicht in uw eigen praktijk als adviseur, maar biedt u met de vele cases en een stappenplan voor het adviestraject bovendien houvast voor het uitoefenen van dit boeiende vak.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Marike van den Berg
Over Krijn de Best
Inhoudsopgave
1. Advies, adviseren, adviseur
2. Verschillende gezichten van de adviseur
3. Fasering van het adviestraject
4. Contact en contract
5. Onderzoek
6. Advies uitbrengen
7. Overtuigingskracht, invloed en vertrouwen
Bijlage: voorbeeld indeling offerte
Geraadpleegde literatuur
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan