Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 60% korting
,

Hou van ze, dan hou je ze

Hoe zorg ik ervoor dat goede mensen blijven

Paperback Nederlands 2000 1e druk 9789055941834
Voormalig top 100Totaal 183 dagen
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 60% korting

Samenvatting

U weet het: ze zijn uw getalenteerde, toegewijde medewerkers. U houdt van ze omdat ze bijdragen aan uw succes. Ze maken van uw team een topteam. Ze zijn het hart en ziel van uw organisatie. Ze zijn uw sterren. U kunt ze simpelweg niet missen. En uw concurrenten liggen op de loer om ze bij u weg te kapen. Dus de vraag is hoe u uw mensen kunt houden. Hoe krijgt u ze zover dat ze blijven, terwijl anderen ze maar al te graag in dienst nemen? Dit boek vertelt u hoe. Lees de 26 strategieën in dit boek en u weet wat u te doen staat.

'Hou van ze, dan hou je ze' gaat over een belangrijk onderwerp: het behouden van talent in uw organisatie. Het geeft managers en leidinggevenden praktische informatie over wat ze in de toekomst - nee vandaag nog - kunnen doen om een eind te maken aan de brain drain. Lees het en voorkom dat uw beste mensen vertrekken naar een ander bedrijf.

Specificaties

ISBN13:9789055941834
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:263
Uitgever:Scriptum
Druk:1
ISSN:

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
0
2
0
0
0

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding: het vertrek van A. J.

1. Vraag: wat houdt je hier? - Weet u wat uw medewerkers willen?
2. Afschuiven: het stopt hier - Wie is verantwoordelijk voor het vasthouden van mensen?
3. Carrières: ondersteun groei - Bouwt u aan hun toekomst of staat u die in de weg?
4. Waardigheid: toon respect - Kunnen uw vooroordelen uw medewerkers beïnvloeden?
5. Verrijking: geef de baan energie - Moeten uw mensen vertrekken om groei en uitdaging te vinden?
6. Gezin: raak bevriend - Voorkom dat uw medewerkers een keuze moeten maken tussen werk en gezinsleven
7. Doelen: vergroot de mogelijkheden
8. In dienst nemen: het gaat om passend - Zorg voor passend of begin opnieuw
9. Informatie: wissel die uit - Hebt u informatie? En pot u die op?
10. Hufter: wees er geen - Bent u een hufter?
11. Plezier: zorg ervoor - Hebt u nu al lol?
12. Contacten: zorg ervoor - Als u connecties opbouwt, blijven medewerkers
13. Mentor: wees er een - Leren ze van u?
14. Cijfers: reken ze uit - Bereken het resultaat van de investering
15. Mogelijkheden: zoek ze - Vinden medewerkers intern of extern mogelijkheden?
16. Passie: moedig die aan - Help medewerkers het werk vinden waarvan ze houden - zonder weg te gaan
17. Onderzoek: heroverweeg de regels - Wat wilt u houden: de regels of de mensen?
18. Beloon: zorg voor erkenning - Wat is belangrijker lof of geld?
19. Ruimte: geef die - Zijn uw mensen kort aangelijnd?
20. Waarheid: spreek die - De waarheid doet pijn, of niet?
21. Begrijp: luister beter - Als u niet oplet, mist u dingen - en medewerkers vertrekken
22. Waarden: omschrijf ze en kom op een lijn - Wat is het belangrijkst
23. Gezondheid: wees er zuinig op - Zijn medewerkers ziek of vermoeid?
24. Generatie X: behandel haar met zorg - Deze medewerkers zijn anders. Kunt u hen houden?
25. Geef toe: sta macht af - Sta macht af om medewerkers te houden
26. De top: Ga ervoor - Test uw Waarschijnlijkheid-van-Behoud-van-mensen-Index

Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Hou van ze, dan hou je ze