Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Interpersoonlijke vaardigheden

Coaching, counseling en ondersteunende communicatie, macht en invloed verwerven, anderen motiveren en conflictmanagement

Paperback Nederlands 2002 1e druk 9789057121395
Voormalig top 100Totaal 33 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De vierdelige serie 'Leiderschap en management' is gericht op de vaardigheden die van belang zijn om effectief en succesvol te zijn als manager. De serie bevat talloze voorbeelden, diagnostische tests en oefeningen die het aanleren en toepassen van de vaardigheden vergemakkelijken. Elk van de vier delen biedt interactief gereedschap dat sterk leunt op zowel praktijkervaringen als wetenschappelijke inzichten, tezamen vormen ze een complete cursus managementvaardigheden.

Deel 2 gaat over interpersoonlijke vaardigheden en behandelt de volgende onderwerpen:
- coaching, couseling en ondersteunende communicatie;
- macht en invloed verwerven;
- anderen motiveren;
- conflictmanagement.

Andere 3 delen
Deel 1: Persoonlijke vaardigheden
- Zelfinzicht ontwikkelen
- Stress managen
- Creatief problemen oplossen

Deel 3: Groepsvaardigheden
- Empowerment en delegeren
- Effectieve teams vormen

Naast deze negen kernvaardigheden biedt het laatste deel in de serie drie extra communicatievaardigheden die vooral relevant zijn voor mensen met weinig managementervaring of vaardigheidstraining.

Deel 4: Communicatieve vaardigheden
- Mondeling en schriftelijk presenteren
- Vraaggesprekken voeren
- Vergaderingen leiden

Specificaties

ISBN13:9789057121395
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:426
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:30-4-2015

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
0
1
1
0
0

Over Kim Cameron

Kim S. Cameron is verbonden aan de Marriott School of Management van Brigham Young University. Hij adviseert multinationale ondernemingen, overheids- en onderwijsinstellingen op het gebied van veranderingsmanagement en organisatieculturen.

Andere boeken door Kim Cameron

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1 - Coaching, counseling en ondersteunende communicatie

Vaardigheden inventariseren - Diagnostische vragenlijsten over ondersteunende communicatie
Vaardigheden aanleren - Het belang van effectieve communicatie
Vaardigheden analyseren - Cases over coaching en counseling
Vaardigheden oefenen - Oefeningen in het herkennen en analyseren van communicatieproblemen en het bevorderen van begrip
Vaardigheden toepassen - Communicatie-ondersteunende activiteiten

Deel 2 - Macht en invloed verwerven

Vaardigheden inventariseren - Diagnostische vragenlijsten over verwerving van macht en invloed
Vaardigheden aanleren - Een sterke machtsbasis opbouwen en invloed verstandig gebruiken
Vaardigheden analyseren - Een case over macht en invloed
Vaardigheden oefenen - Oefening in het verwerven van macht
Vaardigheden toepassen - Activiteiten om macht en invloed te verwerven

Deel 3 - Anderen motiveren

Vaardigheden inventariseren - Diagnostische vragenlijsten over het motiveren van anderen
Vaardigheden aanleren - Verbeteren van motivatie en prestaties
Vaardigheden analyseren - Een case over motivatieproblemen
Vaardigheden oefenen - Oefeningen in het herkennen en analyseren van arbeidsprestatieproblemen
Vaardigheden toepassen - Activiteiten om anderen te motiveren

Deel 4 - Conflictmanagement

Vaardigheden inventariseren - Diagnostische vragenlijsten over conflictmanagement
Vaardigheden aanleren - Management van interpersoonlijke conflicten
Vaardigheden analyseren - Een case over interpersoonlijke conflicten
Vaardigheden oefenen - Een oefening in het herkennen en analyseren van conflictbronnen
Vaardigheden toepassen - Activiteiten ter verbetering van conflictmanagementvaardigheden

Appendices

Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Interpersoonlijke vaardigheden