Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Persoonlijke effectiviteit Invloed
Invloed
Robert Cialdini

hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University.

Meer over Robert Cialdini
We volgen steeds vaker de verkeerde leiders Jeroen Ansink 16 november 2021 De klassieker Invloed van de Amerikaanse gedragspsycholoog Robert Cialdini wordt na 37 jaar opnieuw uitgegeven. Het boek introduceert een nieuw beïnvloedingsprincipe, en is op talloze punten geactualiseerd en toegesneden op het informatietijdperk. ‘De economische wetenschap is onze partner geworden.’ Lees het volledige artikel
Robert Cialdini

Invloed

De zeven geheimen van het overtuigen

Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789402708783
2 stemmen
10
Voormalig top 10Totaal 7 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 751Hoogste positie: 8
Paperback | NL € 29,99 Paperback | EN € 27,88
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
29,99
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Nieuw onderzoek, nieuwe inzichten en nieuwe voorbeelden

Hét fundamentele en razend populaire boek over invloed en overtuiging van de gerenommeerde internationale bestsellerauteur Robert B. Cialdini is nu compleet herzien en uitgebreid, in een nieuwe vertaling.

In de nieuwe editie van deze veelgeprezen bestseller legt Cialdini uit waarom mensen 'ja' zeggen en hoe je deze inzichten in zowel werk- als privésituaties kunt toepassen. Aan de hand van herkenbare praktijkvoorbeelden en de wetenschap erachter leer je hoe je de universele principes van invloed kunt toepassen, zodat je anderen kunt overtuigen en – minstens zo belangrijk – hoe je jezelf kunt verdedigen tegen invloedspogingen van een ander.

De oorspronkelijke editie van 'Invloed' legde het geheim van succesvol overtuigen in zes principes uit; voor deze nieuwe editie voegt Cialdini er een zevende aan toe: eenheid, evenals nieuwe inzichten voor de online wereld.

Trefwoorden

beïnvloeding   psychologie   overtuigen   autoriteit   wederkerigheid   sympathie   sociaal bewijs   schaarste   gedragspsychologie   commitment en consistentie   eenheid   volgzaamheid   marketing   communicatie   sleutelprikkels   verkopen   automatische gedragspatronen   besluitvorming   stereotypen   sociale beïnvloeding   ethologie   onderzoeksmethoden   persuasieve communicatie   gedragseconomie   social media   compliance   reclame   consumentengedrag   fondsenwerving   heuristieken  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789402708783
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:528
Uitgever:HarperCollins Holland
Druk:1
Verschijningsdatum:6-10-2021
Hoofdrubriek:Persoonlijke effectiviteit

Expertrecensies (4)

recensie
Invloed Editie 2021 - ‘Leesbaarder en hier en daar geactualiseerd’
Rudy Kor | 4 november 2021
Van de vorige versies van Invloed zijn tot nu toe ruim vijf miljoen exemplaren verkocht. Voor deze nieuwe editie van het boek heeft Cialdini een zevende principe toegevoegd: ‘Eenheid: het ‘wij’ is het gedeelde ‘ik’. 
Lees verder
recensie
Influence- Revised Edition
Bas van Vlierden | 21 januari 2010
Heb je jezelf ooit 'ja' horen zeggen tegen een telemarketeer en vroeg je je vervolgens verbaasd af waarom je instemde met een abonnement op een tijdschrift dat je eigenlijk niet interesseert? En kun je uitleggen waarom je sommige obers meer fooi geeft dan anderen? Robert Cialdini (hoogleraar Psychologie aan de Arizona State University) legt in zijn bestseller 'Influence' uit hoe bedrijven psychologie commercieel kunnen inzetten om consumenten 'ja' te laten zeggen.
Lees verder
recensie
Influence- Revised Edition
Sandra Barendrecht | 15 oktober 2008
Bent u in de veronderstelling dat u vrijwel altijd afgewogen keuzes maakt en weet waarom u tegen de ene verkoper 'ja' zegt, terwijl u de andere laat afdruipen? Dit boek helpt u uit die droom! Volgens Robert Cialdini reageren mensen namelijk veelal op zogenaamde sleutelprikkels, ook wel klik zoem reacties genoemd. Hij onderzoekt in zijn adembenemende boek 'Invloed' de psychologie van de volgzaamheid. Welke psychologische principes beïnvloeden de neiging om met een verzoek in te stemmen? Hij onderscheidt zes beïnvloedingswapens: wederkerigheid, consistentie, sociaal bewijs, sympathie, autoriteit en schaarste.
Lees verder
recensie
Invloed
Sandra Barendrecht | 5 april 2005
Bent u in de veronderstelling dat u vrijwel altijd afgewogen keuzes maakt en weet waarom u tegen de ene verkoper 'ja' zegt, terwijl u de andere laat afdruipen? Dit boek helpt u uit die droom! Volgens Robert Cialdini reageren mensen namelijk veelal op zogenaamde sleutelprikkels, ook wel klik zoem reacties genoemd. 
Lees verder

Lezersrecensies

3.5 van de 5
2 stemmen
1
0
0
1
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

interview
We volgen steeds vaker de verkeerde leiders
Jeroen Ansink 16 november 2021 De klassieker Invloed van de Amerikaanse gedragspsycholoog Robert Cialdini wordt na 37 jaar opnieuw uitgegeven. Het boek introduceert een nieuw beïnvloedingsprincipe, en is op talloze punten geactualiseerd en toegesneden op het informatietijdperk. ‘De economische wetenschap is onze partner geworden.’
Artikel lezen

Over Robert Cialdini

Robert B. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing aan de Arizona State University en bekend van zijn gezaghebbende boek 'Invloed'. Daarvan zijn wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren verkocht. Cialdini geldt dan ook als autoriteit als het gaat over het overtuigen van mensen.

Andere boeken door Robert Cialdini

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Woord vooraf 9
Inleiding 13

1 BEÏNVLOEDINGSTACTIEKEN: De (krachtige) kneepjes van het vak 17
2 WEDERKERIGHEID: Het oude geven en nemen 39
3 SYMPATHIE: de vriendelijke dief 89
4 SOCIALE BEWIJSKRACHT: de waarheid, dat zijn wij 141
5 AUTORITEIT: geleid respect 213
6 SCHAARSTE: de regel van het tekort 255
7 COMMITMENT EN CONSISTENTIE: schrikbeelden van de geest 305
8 EENHEID: het ‘wij’ is het gedeelde ‘ik’ 377
9 ONMIDDELLIJKE INVLOED: primitieve volgzaamheid in een geautomatiseerd tijdperk 451

Dankwoord 461
Noten 463
Register 505

Aanbevolen live events...

vrijdag 26-09-2025

Amsterdam Business Forum 2025

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Dat mag je óók (al niet meer) zeggen
    Vivien Waszink
    Dat mag je óók (al niet meer) zeggen
    € 14,99
  • Vraagbaak Nederlands
    Eric Tiggeler
    Vraagbaak Nederlands
    € 44,50
  • Hoax - Waarom mensen in complottheorieën geloven
    Jan-Willem van Prooijen
    Hoax - Waarom mensen in complottheorieën geloven
    € 24,99
  • Nudge - de ultieme editie
    Richard Thaler
    Nudge - de ultieme editie
    € 20,00
  • Managing Innovation
    Joe Tidd
    Managing Innovation
    € 71,71
  • The Wow Starts Now
    Theo Hendriks
    The Wow Starts Now
    € 20,99

Dit boek staat op 2 boekenlijstjes...

  • Karin de Zwaan
    Marketingboeken om niet te missen
  • Daniëlle de Jonge
    Tien boeken waar elke ondernemer iets aan heeft

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Invloed

        Invloed
        Robert Cialdini
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Invloed

        Verwijder uw beoordeling