Succesvolle Telemarketing
Voor iedereen die de telefoon als marktbewerkingsinstrument hanteert
Ingenaaid Nederlands 2000 9789076051093Samenvatting
Gezien de enorme werkgelegenheidspotentie, is professionalisering van kennis en vaardigheden van medewerkers in de telebusiness-branche erg belangrijk. Gedegen opleiding en training vergen investeringen, het ontwikkelen van goede basismaterialen eveneens. 'Succesvolle Telemarketing' was in 1996 de eerste complete leermethode in Nederland op het niveau van telemarketeers en helpdeskmedewerkers. Bewerking van de bestseller, geschikt voor de eerstkomende jaren in het nieuwe millennium. Deze betaalbare en professionele methode, bestaande uit een geïntegreerd leer- en werkboek, is geïllustreerd met praktijkvoorbeelden en biedt een handleiding voor iedereen die regelmatig de telefoon als marktbewerkinginstrument hanteert. Met dit boek geeft Hanny J.H.L. Philipse de aanzet tot verdergaande kwaliteitsverhoging. Een goede stap in de richting van professionele groei van de toekomst.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Leerboek - Algemeen
1. Het ontstaan van telefonische marketing
2. Wat ga je als telemarketeer allemaal voor leuke dingen doen?
3. Gedragsregels telefonische marketing
4. De telefoon als communicatiemiddel
Theorie
5. Communicatietechnieken (1)
6. Communicatietechnieken (2)
7. Verkooptechnieken
8. Het zakelijke besluitvormingsproces
Praktijk
9. Draaiboek voor telefonische actie: wat heb je nodig?
10. Hoe krijg ik 'juiste persoon' aan de telefoon!
11. Het telefoonscript, de bezwarenargumentatie en Q&A
12. Data, verrijking en onderhoud/administratie
13. Do's and don'ts
Tools
14. Simpele software
15. Telecommunicatiemiddelen
16. Eisen werkomgeving
17. De sollicitatieprocedure
Werkboek
Opdrachten Hoofdstukken 1 t/m 11
Uitwerkingen Hoofdstukken 1 t/m 10
Bijlagen
I. Telefoonalfabet
II. Titulatuur
III. Checklists
IV. Aanbevolen literatuur
Eindnoten
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan