Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen.
Meer over Paul PostmaPersonal Sales Management
Verbeter de prestatie van je salesteam
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789077881484Samenvatting
Persoonlijke verkoop is en blijft het sterkste verkoopkanaal. En het duurste. Juist nu het web zoveel verkoopfuncties overneemt, is het belangrijker dan ooit om sales-, rayon- en accountmedewerkers en hun managers effectief aan te sturen.
Houd de prestaties van uw salesteam kritisch tegen het licht en ontdek met de unieke 'Personal Sales Management' Methode van marketing- en salesautoriteit Paul Postma hoe u de verkoopprestaties van uw medewerkers en uzelf structureel verhoogt.
De methode in dit boek geeft antwoorden op vragen als:
- Wanneer heeft persoonlijke verkoop de voorkeur boven andere verkoopkanalen?
- Hoeveel mensen heb ik nodig om de markt effectief te bewerken?
- Waarin zit het onderscheid tussen wel en niet succesvolle salesmensen?
- Welke acties moet ik ondernemen zodat salesmensen meer verkopen?
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Informatie zorgt voor een hogere prestatie
1.1 Iedereen stuurt op zijn eigen informatie
1.2 Channel management: drie meetbare marketingmethoden
1.3 Welke informatie moet ik hebben?
2. Het proces van de persoonlijke verkoop
2.1 Vergelijken met andere processen
2.2 In hoeverre is persoonlijke verkoop te beheersen?
2.3 Prestatiebeoordeling op basis van gestelde doelen
2.4 Prestatiebeoordeling vanuit potentieel/inspanning/resultaat
2.5 Prestatiebeoordeling vanuit checklists
2.6 De invalshoek van de Personal Sales Managementmethode
3. Het basisprincipe van de PSM-methode
3.1 Het opstellen van de basisformule
3.2 Variaties op de basisformule
3.3 Het splitsen van verklarende factoren
3.4 Meervoudige verkoopprocessen
3.5 Meervoudige prestaties
4. De toepassing van de PSM-methode 87
4.1 Normering op drie niveaus
4.2 Toepassing op het individuele niveau
4.3 Toepassing op groepsniveau
4.4 Toepassing op het structurele niveau
5. De invoering in de organisatie
5.1 De ontwerpfase
5.2 De proeffase
5.3 De gebruiksfase
6. Cases
6.1 Case 1: algemeen toepasbaar rekenvoorbeeld
6.2 Case 2: leads genereren via web en coupons om te verkopen aan de consumenten
6.3 Case 3: een verkoopcorps voor industrie, particulieren en overheid
6.4 Case 4: een industriële markt waar persoonlijke verkoop te duur wordt
6.5 Case 5: een verkoopcorps van vier personen drie jaar gevolgd
6.6 Case 6: internationaal verzekeringsconcern leidt inspecteurs met PSM-methode
6.7 Case 7: Engels handelsbedrijf bewerkt deelmarkt op andere wijze
6.8 Case 8: fast moving merkartikel via grossier naar detaillist
6.9 Case 9: investeringsgoederen verkopen op offerte
6.10 Case 10: omschakelen van verkoop aan detaillisten naar verkoop via grossier
6.11 Case 11: uitstekend geleid verkoopcorps in consumentensector
6.12 Case 12: ondanks kostenstijgingen nieuwe prospects binnenhalen
Over Paul Postma
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan