Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Alles wat PR-bureau's je niet vertellen

Paperback Nederlands 2021 9789082108361
Vandaag voor 17:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Vaker in het nieuws komen? Uitgroeien tot expert in jouw industrie? Zorgen dat er meer bezoekers naar jouw site komen? PR helpt je deze doelen te realiseren.

Aaron Mirck is senior PR-consultant en oprichter van Presscloud, een handige PR-tool waarmee bedrijven zelf hun PR organiseren. Mirck schreef dit boek voor alle marketeers, communicatieprofessionals, growth hackers en ondernemers die hun organisatie bekender willen maken en meer willen leren over PR.

PR hoeft namelijk helemaal niet ingewikkeld te zijn. In dit boek vind je succesvolle PR-cases van prijswinnende bedrijven. Aan de hand van praktische tips en how-to’s leer je alles over PR. Na het lezen van dit boek:
- Kan je zelf een PR-plan maken;
- Ben je in staat om te denken als een journalist;
- Kan je een goed persbericht maken;
- Weet je hoe je pers het beste kan benaderen;
- Hoe je een goed interview geeft.

Deze praktische gids is alles wat je nodig hebt om in het nieuws te komen.

"Een must-read voor elke ondernemer die de waarde inziet van communicatie. Door de ideeën toe te passen uit dit boek, heb je direct rendement. Een aanrader voor elk nieuwsgierig mens" - Ralph van Hessen oprichter van Winkelman & Van Hessen en de Big Improvement Day

"Dit boek leert je denken als een journalist. Dat is een vaardigheid die elke marketeer en ondernemer kan gebruiken in de 21e eeuw" - Remco Janssen oprichter van Silicon Canals

"Een handige, compacte en vlotte handleiding voor PR. Free publicity hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn" - Patrick Kerssemakers oprichter van fonQ en Dutch Founders Fund

"PR is voor Inner Circle het kanaal om op een geloofwaardige manier bekendte worden bij onze doelgroep. Dit boek bevat tal van tips en cases hoe je daarmee aan de slag gaat" - David Vermeulen CEO Inner Circle

"PR is belangrijk voor de groei van tech-startups. In deze praktische PR-handleiding vind je veel tips, ook over hoe we Shypple met PR hebben gelanceerd" - Jarell Habets, oprichter van Shypple

Specificaties

ISBN13:9789082108361
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:148
Uitgever:VMM media
Druk:1
Verschijningsdatum:3-2-2021
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Aaron Mirck

Aaron Mirck is publicist, schrijver en spreker over technologie. Hij publiceerde een dichtbundel over technologie: Dit algoritme deugt niet en een managementboek: Alles wat pr-bureaus je niet vertellen. Hij geeft regelmatig lezingen over technologie en publiceert opiniestukken in onder meer NRC, het Parool en de Telegraaf. Eerder werkte hij als journalist, als tekstschrijver voor tech-bedrijven en als co-founder van tech-startup Presscloud.

Andere boeken door Aaron Mirck

Inhoudsopgave

Waarom PR?
1: Wat is PR?
2: Vijf experts over het nut van PR
3: Dit zijn alle voordelen van PR
4: PR werkt pas als iedereen het snapt

Wat is nieuws?
5: Hard nieuws
6: Zacht nieuws
7: Reactief nieuws
8: Een PR-onderzoek
9: Praktische content
10: Inspirerende content

PR planning en PR strategie
11: Zeven vragen voor een PR-strategie
12: Content en draagvlak voor PR
13: De PR-kalender

Persberichten
14: Een checklist: is dit nieuws?
15: Zo schrijf je een persbericht
16: 9 voorbeelden van geslaagde persberichten
17: Persberichten aanpassen voor verschillende doelgroepen

De distributie van nieuws
18: De perslijst
19: Het benaderen van media
20: Wanneer verstuur je een persbericht?
21: Embargo’s en exclusief nieuws

Woordvoering
22: Wie wordt woordvoerder?
23: Vijf tips voor een goede voorbereiding voor een interview
24: Zeven tips voor een goed interview

Succesvolle cases
25: Tentoo: wees een grote vis in een kleine kom
26: De PR-strategie van startup van het jaar Shypple
27: Spreek je uit over de toekomst van jouw industrie
28: Hoe The Inner Circle opvalt door PR
29: Zo lanceer je een vergelijkingssite of platform

Overige tips
30: Drie tips van PR-goeroes
31: Drie tips om alles uit publiciteit te halen
32: PR ten tijde van een crisis

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Alles wat PR-bureau's je niet vertellen