Aaron Mirck is een veelgevraagd spreker die door het hele land lezingen over technologie geeft. Hij schreef drie boeken over technologie; Dit algoritme deugt niet (een dichtbundel over AI), Niet appen tijdens het eten (over digitale etiquette) en AI, voorbij de hype (over AI). Media als De Volkskrant, Telegraaf, NPO Radio 1 en FD vragen hem geregeld om zijn kennis over technologie te delen.
Meer over Aaron MirckAlles wat PR-bureau's je niet vertellen
Paperback Nederlands 2021 9789082108361Samenvatting
Vaker in het nieuws komen? Uitgroeien tot expert in jouw industrie? Zorgen dat er meer bezoekers naar jouw site komen? PR helpt je deze doelen te realiseren.
Aaron Mirck is senior PR-consultant en oprichter van Presscloud, een handige PR-tool waarmee bedrijven zelf hun PR organiseren. Mirck schreef dit boek voor alle marketeers, communicatieprofessionals, growth hackers en ondernemers die hun organisatie bekender willen maken en meer willen leren over PR.
PR hoeft namelijk helemaal niet ingewikkeld te zijn. In dit boek vind je succesvolle PR-cases van prijswinnende bedrijven. Aan de hand van praktische tips en how-to’s leer je alles over PR. Na het lezen van dit boek:
- Kan je zelf een PR-plan maken;
- Ben je in staat om te denken als een journalist;
- Kan je een goed persbericht maken;
- Weet je hoe je pers het beste kan benaderen;
- Hoe je een goed interview geeft.
Deze praktische gids is alles wat je nodig hebt om in het nieuws te komen.
"Een must-read voor elke ondernemer die de waarde inziet van communicatie. Door de ideeën toe te passen uit dit boek, heb je direct rendement. Een aanrader voor elk nieuwsgierig mens" - Ralph van Hessen oprichter van Winkelman & Van Hessen en de Big Improvement Day
"Dit boek leert je denken als een journalist. Dat is een vaardigheid die elke marketeer en ondernemer kan gebruiken in de 21e eeuw" - Remco Janssen oprichter van Silicon Canals
"Een handige, compacte en vlotte handleiding voor PR. Free publicity hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn" - Patrick Kerssemakers oprichter van fonQ en Dutch Founders Fund
"PR is voor Inner Circle het kanaal om op een geloofwaardige manier bekendte worden bij onze doelgroep. Dit boek bevat tal van tips en cases hoe je daarmee aan de slag gaat" - David Vermeulen CEO Inner Circle
"PR is belangrijk voor de groei van tech-startups. In deze praktische PR-handleiding vind je veel tips, ook over hoe we Shypple met PR hebben gelanceerd" - Jarell Habets, oprichter van Shypple
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1: Wat is PR?
2: Vijf experts over het nut van PR
3: Dit zijn alle voordelen van PR
4: PR werkt pas als iedereen het snapt
Wat is nieuws?
5: Hard nieuws
6: Zacht nieuws
7: Reactief nieuws
8: Een PR-onderzoek
9: Praktische content
10: Inspirerende content
PR planning en PR strategie
11: Zeven vragen voor een PR-strategie
12: Content en draagvlak voor PR
13: De PR-kalender
Persberichten
14: Een checklist: is dit nieuws?
15: Zo schrijf je een persbericht
16: 9 voorbeelden van geslaagde persberichten
17: Persberichten aanpassen voor verschillende doelgroepen
De distributie van nieuws
18: De perslijst
19: Het benaderen van media
20: Wanneer verstuur je een persbericht?
21: Embargo’s en exclusief nieuws
Woordvoering
22: Wie wordt woordvoerder?
23: Vijf tips voor een goede voorbereiding voor een interview
24: Zeven tips voor een goed interview
Succesvolle cases
25: Tentoo: wees een grote vis in een kleine kom
26: De PR-strategie van startup van het jaar Shypple
27: Spreek je uit over de toekomst van jouw industrie
28: Hoe The Inner Circle opvalt door PR
29: Zo lanceer je een vergelijkingssite of platform
Overige tips
30: Drie tips van PR-goeroes
31: Drie tips om alles uit publiciteit te halen
32: PR ten tijde van een crisis
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan