Nicole van Ladesteijn (1967) is gespecialiseerd in verbindend leiderschap en communicatievraagstukken.
Meer over Nicole van LadesteijnCommunicaZie
Misverstanden in één klap voorbij?!
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789083088617Samenvatting
Wat gebeurt er als mensen communiceren: mentaal, emotioneel, fysiek? Wat zorgt voor de magie en de misverstanden? En wat maakt relaties tot een succes?
Regelmatig belanden we in contact met de ander in een gedachtenkronkel. De kracht van bewustzijn maakt deze tot een levensechte ervaring van bloed, zweet en tranen waardoor we zéker weten dat deze gedachten wáár zijn. Bijvoorbeeld dat de ander onmogelijk is, dat er iets mis is met ons zelf of dat deze samenwerking niets kan worden. Maar gelukkig: dit zijn slechts misverstanden! Als je doorziet hoe de (inter)menselijke ervaring werkt, communiceer je vanzelf zonder ruis. Hoe makkelijk en bevrijdend is dat?
In dit boek wordt het wonder van communicatie belicht aan de hand van inzichten uit de wetenschap, filosofie en praktijk. Het bevat interviews met communicatiehoogleraar Betteke van Ruler, meditatieleraar Jan Geurtz, 3 principes facilitators Angela Mastwijk en Linda Spaanbroek en professionals uit onderwijs, media, politiek, management en zorg. Dit alles doorspekt met professionele en persoonlijke ervaringen van de auteur.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Nicole van Ladesteijn
Inhoudsopgave
Introductie
1 In wezen sociaal
2 Verslaafd aan magisch contact
3 Ons lichaam creëert liefde en contact
4 Van achtbaan naar wijsheid
5 Het trio onbewuste, bewustzijn en gewaarzijn
6 We zijn communicatie
7 Is onze taal toereikend genoeg?
8 Schommelingen en springplank
9 CommunicaZie
Bijlage: Interviews deskundigen
Dankwoord
Over de auteur
Literatuurlijst
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan