Pieter van Osch (1962) is tech-ondernemer sinds 1986 en gecertificeerd Scaling up-coach sinds 2008. Pieter is oprichter en mede-aandeelhouder van Scaleup Impact. Pieter heeft inmiddels meer dan 1.100 bedrijven begeleidt.
Meer over de auteursScaling up - the impact add-on
De nieuwe norm voor succesvol ondernemen
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789083309507Samenvatting
Dit decennium biedt ondernemers prachtige kansen om gaten te dichten in de maatschappij. Wat daar voor nodig is? Een succesvol bedrijf bouwen waarin profit, purpose én people schaalbaar zijn.
Dat doe je met ons nieuwe boek. Deze add-on bouwt verder op de bekende Scaling up methodiek (voorheen Rockefeller Habits). Inspirerende inzichten en praktische tools waarmee je direct aan de slag kunt.
Met dit boek...
• bouw je een bedrijf met impact op basis van een gedegen groeistrategie
• stel je purpose, profit én people centraal in je bedrijf
• navigeer je door onzekere tijden met klinkende resultaten en betrokken mensen
• heb je de manier voor succesvol sociaal ondernemen
Onderwerpen:
• De nieuwe norm voor succesvol ondernemen - urgentie en praktische roadmap
• Wat is impact en hoeveel impact wil je maken?
• Anglo-Amerikaans vs. Rijnlands ondernemen
• Bevlogen mensen zijn de toekomst
• Onderscheidende strategie met maatschappelijke impact
• Uitvoering: dynamisch evenwicht, experimenteren en leren
• Routekaart voor toekomstbestendig ondernemen
• Scaling up + impact: praktische integratie
• Competenties voor leidinggeven aan de nieuwe norm voor succesvol ondernemen
Specificaties
Lezersrecensies
Over Marieke Harderwijk
Inhoudsopgave
Inleiding
De toestand van de wereld en onze visie op de rol van bedrijven
Deel 1: De nieuwe norm voor succesvol ondernemen
Deel 2: Duidelijke strategische richting
Deel 3: Uitzonderlijke uitvoering met de Scaling up-methodiek
Deel 4: Iedereen bevlogen aangehaakt en groeit mee
Deel 5: Roadmap voor toekomstbestendig ondernemen
Tot slot
Dankwoord
Bronnen
Bijlage
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan