

Margreet Oostenbrink heeft meer dan 25 jaar ervaring als manager en directeur bij grotere bedrijven. Vanuit haar bedrijven Movinc en Flow2Move vervult ze deze rollen tegenwoordig op interimbasis, aangevuld met coaching en training. Door organisaties systemisch te laten kijken brengt ze wat verborgen is aan de oppervlakte waardoor er eindelijk echt impact gemaakt kan worden.
Meer over Margreet OostenbrinkGezonde generatiemix
Wat ervoor nodig is om alle generaties samen te laten werken
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789083485850Samenvatting
'Het maakt niet uit in welke generatie je bent opgegroeid, het maakt wel uit of je die ook leert te zien door de ogen van de andere.'
Voor het eerst in de geschiedenis werken vier of zelfs vijf generaties samen binnen organisaties, elk met hun eigen kijk op werk, leiderschap en samenwerking. Hoe zorg je ervoor dat deze diversiteit geen bron van frustratie wordt, maar juist een kracht?
Veel organisaties richten zich op onboarding van nieuwe generaties, maar de echte sleutel tot succes ligt in bridging: overbruggen, verbinden en samen een nieuwe toekomst creëren. Dat gaat veel verder dan een vinkje plaatsen bij het ‘vakje’ nieuwe instroom. Het levert niet alleen meer werkplezier op, door de vergrijzing en razendsnelle technologische innovatie hebben organisaties werknemers uit de nieuwe generaties hard nodig om zich te kunnen blijven aanpassen.
Gezonde generatiemix laat zien hoe je als leidinggevende de talenten van alle leeftijden echt benut en hoe je alle generaties succesvol laat samenwerken, met impact voor de mensen, de teams en de organisatie.
Met praktische tips en inspirerende verhalen is dit een onmisbaar boek voor leidinggevenden, HR-professionals en iedereen die werkt in een dynamische organisatie. Klaar om de samenwerking tussen generaties naar een hoger niveau te tillen? Ontdek hoe je een inclusieve en innovatieve werkomgeving creëert waarin iedereen zich gehoord en gewaardeerd voelt.
Specificaties
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan