Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken IT-management / ICT IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie
IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie
Pierre Bernard Meer over de auteurs
Pierre Bernard, René Visser

IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie

Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789087538019
8 stemmen
EvergreenTotaal 502 dagen
Verkooppositie 3349Hoogste positie: 20
Paperback | NL € 43,55 E-book | NL € 43,55
1e druk | 2007 € 35,92 1e druk | 2013 € 43,55
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
43,55
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De vorige drukken van dit boek hebben binnen de wereld va IT-servicemanagement al jaren een gezaghebbende status als het gaat over ITIL. Dit toonaangevende boek heeft zijn plaats verdiend als onmisbaar handboek bij de vele experts die zich bezighouden met IT-servicemanagement, en daarnaast als studieboek bij trainingen voor het ITIL Foundation-examen en in het MBO en HBO.

De veranderingen die ITIL heeft ondergaan in de 2011-Editie zijn volledig verwerkt in deze uitgave. Lezers zullen ontdekken dat deze uitgave niet alleen alle belangrijke aspecten van de 2011 editie behandelt, maar dat het vooral ook een zeer onmisbaar leerboek is voor iedereen die zich wil voorbereiden op het ITIL Foundation-examen, vanwege de duidelijke structuur en heldere schrijfwijze.Daarnaast is het boek ook geschikt als leerboek ter voorbereiding op het ITIL Intermediate-examen.

Vanzelfsprekend wordt een heldere uitleg gegeven over de ITIL levenscyclus (life cycle):
- Levenscyclus fase: Servicestrategie
- Levenscyclus fase: Serviceontwerp
- Levenscyclus fase: Servicetransitie
- Levenscyclus fase: Serviceproductie
- Levenscyclus fase: Continue serviceverbetering

Nieuw ten opzichte van de vorige druk over ITIL versie 3 zijn de processen voor strategiemanagement en klantrelatiebeheer. Ook de andere nieuwe en gewijzigde concepten van ITIL 2011 Editie komen in dit boek aan bod.

Trefwoorden

itil   it-servicemanagement   servicelevenscyclus   itsm   serviceontwerp   continue serviceverbetering   serviceproductie   servicestrategie   servicetransitie   itil 2011 editie   itil foundation   processen   best practices   ICT   strategiemanagement   klantrelatiebeheer   certificering   servicecatalogus   beheer   functies   incidentbeheer   probleembeheer   service level management   configuratiebeheer   wijzigingsbeheer   waardecreatie   beschikbaarheidsbeheer   servicedesk   kwaliteitsmanagement   informatiebeveiliging  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789087538019
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:355
Uitgever:Van Haren Publishing B.V.
Druk:1
Verschijningsdatum:28-11-2013
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
Serie:Best Practice IT Management reeks

Expertrecensies (1)

recensie
IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie
Jan Hoogstra | 13 januari 2014
IT wordt steeds belangrijker voor organisaties. Daarbij wordt IT meer en meer gezien als een nutsvoorziening, het moet gewoon werken, net als energie en water. In 'IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie' geeft Pierre Bernard een beschrijving van een IT-beheermethodiek die gericht is op zowel proactief (voorkomen) als reactief (oplossing) omgaan met verstoringen. Een koppeling wordt gelegd met de levenscyclus van IT. Het boek is geschikt als theoretisch kader, praktische handvatten voor implementatie zijn beperkt aanwezig.
Lees verder

Lezersrecensies

3.4 van de 5
8 stemmen
2
2
1
3
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Over René Visser

René Visser heeft ruim 25 jaar ervaring op het gebied van IT-servicemanagement, waarbij 7 jaar bij een grote bank en 15 jaar bij een grote Nederlandse IT-service provider. In 2009 heeft Rene samen met enkele partners onder de naam Rendabel Groen een adviesbureau voor duurzaam ondernemen opgericht. Daarnaast is hij als externe docent verbonden aan de Hogeschool Rotterdam en is hij werkzaam voor Pink Elephant als trainer en adviseur. Rene Visser is als ITIL Expert bij zowel EXIN als bij APMG volledig gecertificeerd voor alle ITIL en BiSL trainingen. Voor EXIN heeft Rene o.a. de Green IT examens ontwikkeld en is hij één van de drie auteurs van het EXIN Werkboek Green IT Foundation. Tevens heeft hij meerdere artikelen over het onderwerp Green It gepubliceerd.

Andere boeken door René Visser

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

1. Inleiding

Deel 1: De ITIL-servicelevenscyclus
2. Inleiding op servicemanagement en de servicelevenscyclus
3. Functies

Deel 2: De fasen van de levenscyclus
4. Servicestrategie
5. Serviceontwerpfase
6. Servicetransitiefase
7. De serviceproductiefase
8. De continueverbeteringsfase

Bijlage A: Literatuur
Bijlage b: Verschillen tussen ITIL V3 en ITIL 2011 Editie

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Head First HTML and CSS
    Elisabeth Robson
    Head First HTML and CSS
    € 63,64
  • OCP: Oracle Certified Professional Java SE 8 Programmer II Study Guide
    Jeanne Boyarsky
    OCP: Oracle Certified Professional Java SE 8 Programmer II Study Guide
    € 55,10
  • Big Data Analytics
    Kim Pries
    Big Data Analytics
    € 174,73
  • Persoonlijke effectiviteit
    Kiki Eikhout
    Persoonlijke effectiviteit
    € 43,50
  • Effectieve managementondersteuning
    Marieke Gerritsen
    Effectieve managementondersteuning
    € 50,50
  • It Infrastructure Architecture - Infrastructure Building Blocks and Concepts Third Edition
    Sjaak Laan
    It Infrastructure Architecture - Infrastructure Building Blocks and Concepts Third Edition
    € 66,04

Dit boek staat op 1 boekenlijst...

  • Jan Hoogstra
    De 10 meest opvallende boeken uit 100 recensies

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie

        IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie
        Pierre Bernard , René Visser
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie

        Verwijder uw beoordeling