De weg naar projectsucces
E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789087539542Samenvatting
Hoe is het mogelijk dat na zoveel jaren ervaring en studie er nog zo vaak dingen misgaan met projecten? En waarom is bij het ene project het projectsucces groter dan bij het andere? In dit boek wordt verslag gedaan van een onderzoek naar het antwoord op deze vragen over de succesfactoren van project management.
Centrale hypothese in De weg naar projectsucces is dat succes niet in de eerste plaats wordt gerealiseerd door gebruik te maken van allerlei managementinstrumenten, zoals planning, budgettering, monitoring, voortgangsrapportages en beslisdocumenten. Van minstens even groot belang zijn factoren op het gebied van de werkstijl van projectleiders en de manier waarop zij gedoseerd gebruik maken van het beheersinstrumentarium voor project management.
Deze uitkomsten zijn in hoge mate van belang omdat ze de aandacht richten op de kwaliteit van leidinggeven in plaats van op verbetering van de beheersinstrumenten. Projectsucces wordt eerder via leiderschap dan via management bereikt.
In deze vierde herziene druk wordt ruim aandacht geschonken aan de recente ontwikkelingen op het gebied van project management. Dit komt tot uiting in twee belangrijke aanvullingen op de vorige druk van dit boek.. Ten eerste worden de uitkomsten van het onderzoek geplaatst tegen de achtergrond van de toenemende invloed van het Anglo-Amerikaanse managementdenken ten koste van het Rijnlands/Europese managementdenken. En ten tweede wordt ingegaan op de ontwikkelingen met betrekking tot de beschrijven van competenties voor projectmanagers in de NCB versie 3 en de activiteiten van Nederlandse afdeling van het International Project Management Institute (IPMA) op het gebied van certificering.
Voor opdrachtgevers, projectleiders, projectmedewerkers, maar ook voor besturen, directies, gebruikers en opleiders kunnen de uitkomsten van dit promotieonderzoek van praktisch nut zijn.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan