
Lees verder
Susanne Piët is een meester in emotiemanagement. Piët is al 25 jaar directeur van haar adviesbureau voor communicatiestrategie en training.
Meer over Susanne PiëtDragracers doen het voor de voor de kick. Mensen nemen enorme tatoeages, doen aan kinky seks, allemaal voor de kick. Het is ook de verklaring, zo niet het excuus, van menig crimineel: 'Nee, edelachtbare, het ging niet om het geld, het ging om de kick.' Maar waarom? Waarom zou u in een televisieprogramma voor vijf miljoen mensen voor gek gaan staan? Waarom zou u geld betalen om vastgebonden aan een elastiek in een ravijn te springen? Wat is dan precies die 'kick'?
De kick is een gezochte sensatie. U krijgt hem door uw grenzen te verleggen en zo tot een pieksensatie te komen die met intens geluk wordt geassocieerd. U kunt deze ervaring 'kopen', bijvoorbeeld in de vorm van drugs, een extreme ervaring of een goksensatie.
Als u uw kick echter zelf maakt (en dat kan iedereen), krijgt u een ervaring die veel langer duurt, en veel intenser en bevredigender is dan de koopbare variant. Door te investeren in het verleggen van uw persoonlijke grenzen kunt u werkzame stoffen aanmaken, die nergens te koop zijn. Met de formule in dit boek kunt u zichzelf belonen met iets dat beter is dan geld, status of waardering: u wordt uw eigen energiecentrale!
- Uitleg over de theorie en praktijk van de achtergrond en werking van een kickbeleving.
- Inclusief interviewfragmenten met ervaringsdeskundigen: onder andere sporters, ondernemers, performers.
- Met praktisch instrument voor motivatiemanagement: de gouden kickformule.