Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Wat is nu eigenlijk het probleem?

Een krachtige en overtuigende adviesaanpak

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 1e druk 9789089651143
Voormalig top 100Totaal 44 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

Als consultant wilt u maar één ding: dat een klant het door u uitgebrachte advies met overtuiging overneemt. Maar veel adviezen worden niet of onvoldoende onderbouwd. En zonder een goede onderbouwing zien klanten niet in waarom een advies waardevol is en waarom ze het zouden moeten overnemen. Alleen goed onderbouwde adviezen hebben overtuigingskracht en daarmee kans van slagen. Maar hoe pakt u dat aan?

In dit boek vindt u een succesvolle adviesaanpak, gebaseerd op twee beproefde modellen: PROA en OPR. PROA staat voor Probleem, Risico, Oorzaak en Advies, en is bedoeld om een logische redenering van probleem naar advies te presenteren. OPR staat voor Oorzaak, Probleem en Risico, en heeft tot doel de juiste oorzaak voor de PROA te analyseren. Daarmee heeft u een krachtig middel in handen om klanten voor u te winnen.

- Een bewezen adviesaanpak aan de hand van twee logische en praktische modellen.
- Veel voorbeelden van slecht en goed onderbouwde adviezen.
- Bedoeld voor elke consultant die met beter onderbouwde adviezen meer succes wil behalen.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789089651143
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:103
Druk:1
Verschijningsdatum:22-11-2011
Hoofdrubriek:Advisering

Expertrecensies (1)

recensie
Wat is nu eigenlijk het probleem?
Arie Buvens | 22 juni 2012
'Wat is nu eigenlijk het probleem?' van Peter van Loevezijn biedt een methode om een organisatieprobleem en het bijbehorende advies op een logische wijze te presenteren aan degene die u gaat adviseren. De modellen die u hiervoor gaat gebruiken PROA en OPR zijn bedoeld voor iedereen die is opgeleid in een specialisme, zoals bedrijfskunde, economie, marketing, bouwkunde of ICT, en die zijn expertise inzet om anderen te adviseren. Een uitermate praktisch hulpmiddel om dagelijks bij de hand te hebben.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
0
3
0
0
0

Over Peter van Loevezijn

Peter van Loevezijn is marketeer, adviseur, blogger, en auteur van 'Wat is nu eigenlijk het probleem?' Hij helpt organisaties en professionals om slim te adviseren, slim te leren en slim te werken en laat ze zien hoe ze de iPad daarbij optimaal kunnen gebruiken. Zijn ideeën staan ook op Bijgespijkerd.nl, petervanloevezijn.nl en op Twitter (@pvloev).

Andere boeken door Peter van Loevezijn

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding

2. De essentie van PROA: ongevraagd, gevraagd, sluitend en juist
2.1 PROA: ongevraagd en gevraagd advies
2.2 De sluitende PROA: een logische redenering
2.3 De juiste PROA: de passende redenering

3. Een sluitende PROA maken
3.1 Stap 1: Rond uw analyse af
3.2 Stap 2: Bepaal de P van Probleem
3.3 Stap 3: Bepaal de R van Risico
3.4 Stap 4: Bepaal de O van Oorzaak
3.5 Stap 5: Bepaal de A van Advies of Aanbeveling
3.6 Stap 6: Check de PROA van boven naar beneden en omgekeerd

4. Een juiste PROA met behulp van oorzaak- en risicoanalyses (OPR)
4.1 Het OPR-model: Oorzaak, Probleem, Risico
4.2 Root Cause Analysis
4.3 Het visgraatmodel
4.4 De ketenredenering
4.5 Dieperliggende oorzaken

5. Complexe en uitgebreide PROA's
5.1 Meerdere problemen
5.2 Meerdere risico's
5.3 Meerdere oorzaken
5.4 Meerdere aanbevelingen

6. Verschillende PROA-varianten
6.1 Het gebruik van SPROA
6.2 Het gebruik van PROAC
6.3 Het gebruik van OPRA, PORA of POA

7. Samenvattend: een overtuigende adviesaanpak in 10 stappen

Gebruikte literatuur
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wat is nu eigenlijk het probleem?