Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Gamification als motor van verandering

Hoe games motivatie vergroten en verandering versterken

Paperback Nederlands 2016 9789089653529
Voormalig top 100Totaal 60 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Spelenderwijs leren veranderen.

Organisaties vinden het lastig om continue verbetering systematisch in te bedden in hun businessmodel. Kernpunt van succesvol veranderen is medewerkers actief en op een leuke manier te betrekken én in beweging te brengen. Via games kan de Learning Agility van medewerkers worden ontwikkeld om klaar te zijn voor een omgeving die voortdurend verandert.

Gamification maakt veranderen leuker én effectiever.

Dit boek onthult hoe organisaties games kunnen gebruiken om processen te optimaliseren en medewerkers te motiveren bovengemiddelde prestaties te leveren. Centraal staat het ‘Game-Plan’. Aan de hand hiervan wordt uitgelegd hoe gemeenschappelijke doelen mensen op het zakelijk speelveld kunnen verbinden. Dit gebeurt rondom de vier belangrijkste processen van elke organisatie: het bedenken, maken, verkopen en verbeteren van producten. Besproken wordt hoe een organisatie door middel van de 'progressie-loop' de hoofdprocessen op de juiste wijze inricht en optimaliseert. Zo kunnen organisaties continue vooruitgang structureel inbedden in hun organisatie.

- Met serious games-cases van (internationale) opdrachtgevers die bewezen progressie hebben opgeleverd.
- Inclusief een eenvoudig op te volgen Game-Plan. Van dé grondlegger van gamification in Europa.

Specificaties

ISBN13:9789089653529
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:180
Druk:1
Verschijningsdatum:20-10-2016
Hoofdrubriek:Verandermanagement
ISSN:

Expertrecensies (2)

Gamification als motor van verandering
Theo Sierhuis | 2 februari 2017
Het speelveld waarin organisaties opereren verandert continu: WhatsApp en Uber zijn voorbeelden van bedrijven die hele branches kunnen ontwrichten. Organisaties moeten dus steeds sneller en effectiever inspelen op allerlei veranderingen in vraag en aanbod.
Lees verder
Stormachtige ontwikkeling van nieuwe producten
Bert Peene | 2 februari 2017
Dat de wereld steeds sneller verandert, is tegenwoordig weinig meer dan een open deur, evenals de  noodzaak om ons werk anders te organiseren. Toch lijkt die overtuiging nog lang niet in iedere boardroom doorgedrongen, getuige de kaalslag die zich in amper twee jaar tijd in het grootwinkelbedrijf heeft voltrokken. Zo bezien lijkt de stroom aan publicaties over theorieën en modellen die een bedrijf ‘agile’ moeten maken, voor veel bedrijven te laat op gang te zijn gekomen. In ieder geval is de hoeveelheid beschikbare titels inmiddels indrukwekkend. Dat weerhield Bart Hufen er niet van een nieuw boek aan dat corpus toe te voegen: Gamification als motor van verandering.
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
33 stemmen
22
9
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Bart Hufen: ‘Organisatieveranderingen kunnen zinvol bijdragen aan effectiviteit’
Bert Peene 15 februari 2017 Agility is al enige tijd meer dan een hype; het (b)lijkt voor iedere organisatie een must om te kunnen overleven. Dat er dus heel wat boeken over agile-methodieken verschijnen, is niet meer dan normaal. Een nieuwe bijdrage aan dit inmiddels omvangrijke corpus is Gamification als motor van verandering waarin Bart Hufen laat zien hoe je als organisatie je agility kunt vergroten door games te gebruiken om processen te optimaliseren en medewerkers tot grootse prestaties aan te zetten.
preview
Gamification als motor van verandering
Bart Hufen 10 oktober 2016 Gamification als motor van verandering onthult hoe organisaties games kunnen gebruiken om processen te optimaliseren en medewerkers te motiveren tot bovengemiddelde prestaties. Een preview.

Over Bart Hufen

Bart Hufen is technisch bedrijfskundig ingenieur en heeft een master in brand management. Vanuit zijn bedrijf BrandNewGame bv ontwikkelt hij gamification-projecten voor diverse (internationale) opdrachtgevers. Daarnaast verzorgt hij sinds 2009 publicaties en presentaties over gamification in binnen- en buitenland.

Andere boeken door Bart Hufen

Inhoudsopgave

Level PLAYGROUND
Level 1.1 Het externe speelveld
Level up – Samenvatting 1.1 Het externe speelveld
Level 1.2 Het interne speelveld
Level up – Samenvatting 1.2 Het interne speelveld

Level 2. PURPOSE
Level 2.1 Bouw een purpose-piramide als scoremode
Level 2.2 Doorvertaling van purpose naar doelstellingen per kwadrant
Level 2.3 Transformeer afdelingen naar action-loops
Level 2.4 Doen-denken
Level up – Samenvatting 2.0 Purpose-piramide als scoremodel

Level 3. PEOPLE 81
Level 3.1 Spelers beïnvloeden
Level 3.2 Doen = willen + weten + kunnen + durve
Level 3.3 Learning agility vergroten
Level up – Samenvatting 3.0 People: willen, weten, kunnen en durven

Level 4. DE PROGRESSIE-LOOP
Level 4.1 De progressie-loop intern
Level up – Samenvatting 4.1 De progressie-loop intern
Level 4.2 De progressie-loop extern
Level up – Samenvatting 4.2 De progressie-loop extern
Level 4.3 Progressie-loop (totaal)
Level 4.4 Feedback gebruiken voor voortdurend verbeteren
Level up – Samenvatting 4.0 Progressie-loop en feedback voor verbeteren

Level 5. PERFORMANCE
Level 5.1 Performance matchen
Level 5.2 Feedback kwantificeren
Level 5.3 Impact van gedrag meten met de GameStorm
Level up – Samenvatting 5.0 Performance is scoren

Level 6. PLAY
Level 6.1 Het gamification-canvas
Level up – Samenvatting 6.1 Het gamification-canvas
Level 6.2 Praktijkvoorbeelden van games die verandering in gang hebben gezet
Level up – Samenvatting 6.0 Play for progress: kickstart verandering!

Level 7. CHANGE THE GAME
Level 7.1 Nogmaals het GamePlan
Level 7.2 People on the Playground, Purpose en Progressie
Level 7.3 Scoremodel bepalen aan de hand van een purposepiramide (voor)
Level 7.4 Processen optimaliseren rondom de gestelde uitdagingen (nu)
Level 7.5 Performance: meten van verbetering (na)

Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gamification als motor van verandering