
Lees verder
Paul Hillesum doorliep alle mogelijke disciplines van het reclamevak. Hij werkte voor KPN, Oxfam Novib, Heinz, Nuon, Telfort, Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Renault, WarChild, Ben&Jerry’s, De Rijksoverheid, Rabobank, XS4ALL en GVB. Paul is mede-oprichter van creatief contentbureau Truman.
Meer over de auteursVerhalen vertellen is het oudste gereedschap dat we als mens kennen om gedrag te beïnvloeden. Of het nu gaat over religies, economische systemen, landen, politiekstromingen of merken. Dankzij de verbeeldingskracht van de mens kunnen we ons via verhalen abstracte concepten voorstellen. Verhalen verbinden. Verhalen verpakken boodschappen. Verhalen doen ons geloven. Verhalen maken wie we zijn én beïnvloeden wat we doen, en niet doen. Logisch dat storytelling in de aandacht staat bij veel (maatschappelijke) organisaties, reclamebureaus en marketingafdelingen.
Onze kennis van het menselijk gedrag groeit met de dag. Het tijdperk waarin marketing, reclame en communicatie een vak van alleen buikgevoel en intuïtie was, ligt ver achter ons. Voor elke marketing- communicatie- of reclameprofessional is het essentieel om kennis te hebben van de werking van het menselijk brein en hoe dit beslissingen neemt.
Je vak speelt zich uiteindelijk af tussen de oren van je doelgroep. Dit boek helpt jou op een praktische manier om je verhalen zo op te bouwen dat ze passen bij hoe wij als mens functioneren. Zo worden verhalen geloofwaardiger en overtuigender. En soms is het belangrijk om te weten wat je vooral niet moet doen. Op deze manier kun je verhalen nog effectiever inzetten om je doelstellingen te bereiken – van het beïnvloeden van koopgedrag tot het aanbrengen van positieve veranderingen voor onze samenleving.
storytelling gedragspsychologie brein marketing communicatie narratieve transportatie overtuiging gedragsbeïnvloeding neurotransmitters emoties merken verhaalstructuur dopamine endorfine narratieve elementen oxytocine merkpositionering beslisregels thema emotioneel geheugen karakterontwikkeling three act structure conflict limbisch systeem peak-end rule spiegelneuronen confirmation bias antagonist protagonist setting human truth identiteit persuasieve communicatie show don't tell meme gedragswetenschappen content marketing kortetermijngeheugen authenticiteit
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books