

Charida Dorder is 10+ jaar werkzaam in het marketingvak en oprichtster van het platform aiformarketingacademy.com, dat marketing professionals ondersteunt bij het begrijpen en toepassen van Artificial Intelligence. Als spreker voor o.a. het AI-program aan de Ivy League Colombia University in New York focust Charida zich op het toegankelijk maken van AI.
Meer over Charida DorderAI in marketing
Gids voor de marketingprofessional van de toekomst
Paperback Nederlands 2023 9789089656681Samenvatting
Marketing zoals we die nu kennen houdt op te bestaan. Kunstmatige intelligentie (AI) gaat het vak volledig op zijn kop zetten. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die voor veel marketeers nu nog onbekend zijn, maar die enorme gevolgen zullen hebben voor hun dagelijkse werkzaamheden. Marketeers die segmenteren en content creëren op basis van slimme modellen, zullen het winnen van de marketeers die post-its plakken voor persona’s en uren besteden aan een blog. Dat betekent dat marketeers hun vak opnieuw moeten uitvinden; herijken wat het betekent om een marketeer te zijn.
Veel marketeers onderschatten de impact van AI op hun eigen werkzaamheden. AI is immers voorbehouden aan de Googles en Facebooks van deze wereld, toch? Maar AI is dichterbij dan we denken. En de mogelijkheden voor marketeers zijn eindeloos.
'AI in marketing' geeft opheldering in het mysterie rondom AI en benoemt concrete toepassingen van AI binnen het marketing vakgebied. Door middel van real life cases, heldere stappenplannen en methodes leert het boek je anders kijken naar je marketingwerkzaamheden en de kansen van AI te benutten. Valkuilen en ethische vraagstukken komen hierbij uitgebreid aanbod.
'AI in marketing' is onmisbaar voor iedere marketeer van contentmarketing tot aan ad-specialist. Van freelancer tot aan marketingmanagers binnen corporates. Dit boek is voor elke marketingprofessional die verder kijkt.
- Een vaag verhaal wordt concreet door de vele voorbeelden, templates, checklist en stappenplannen.
- Geschreven door een AI-business expert, met meer dan tien jaar ervaring in marketing. Ze kent de pijnpunten én de oplossingen.
- Inclusief e-learning. Zo blijft het boek altijd up to date, ook als er nieuwe ontwikkelingen zijn.
Specificaties
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan