Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Transformeren om te overleven

Marketing in het nieuwe tijdperk - Nieuwe editie

Ingenaaid Nederlands 2013 9789401410328
Verkooppositie 999999990 dagen in de top 100
Dit artikel is niet leverbaar.

Samenvatting

Dit boek is bekroond met de PIM Marketing Literatuurprijs 2012

De wereld is in volle transformatie. Onze denkmodellen lijken niet meer te kloppen. We doen alles volgens het boekje, consumenten en klanten hebben sympathie en positieve associaties met ons merk, en toch staat ons marktaandeel onder druk. We zullen dingen fundamenteel anders moeten aanpakken, willen we weer relevant worden in het leven van mensen.

In Transformeren om te overleven geeft Herman Toch zijn visie op onze veranderende wereld. Bovendien doet hij aan de hand van tien paradigma's een nieuwe soort marketing uit de doeken en toont hij aan wat merken moeten doen om succesvol te zijn en een winnende positie uit te bouwen. Een aanrader voor marketeers, leidinggevenden, marketingdirecteurs, CEO's die een gids zoeken om hun merk voor te bereiden op een nieuw tijdperk.

"Een boek dat me inhoudelijk heeft weggeblazen. Het boek stelt ons allemaal verantwoordelijk voor het bouwen van een ondernemerswereld waarin duurzame groei en geluk voor iedereen centraal staan." - Vincent van Quickenborne, Belgische Vicepremier en Minister van Pensioenen

"Door zijn vele nieuwe perspectieven, biedt dit boek een uniek denkkader voor een totale nieuwe generatie aan marketeers en bedrijfsleiders." - Virginie Saverys, CEO Avignonesi

"Ik hoop dat dit boek een heftig debat uitlokt in onze bedrijfswereld. We moeten ook als CEO ons bedrijf en onszelf herdefiniëren." - Wouter Torts, CEO Schoenen Torfs

'Als je dit boek uit hebt, dan heb je als marketeer al een eerste trans formatie doorgemaakt. Transformeren om te overleven zet immers aan tot fundamenteel anders denken en doen." - Mariken Kimmels, Marketing Directeur Heinz Continentaal Europa

Specificaties

ISBN13:9789401410328
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:300
Uitgever:LannooCampus
Druk:2
Verschijningsdatum:3-9-2013

Expertrecensies (5)

De roots van marketing
Bert Peene | 15 maart 2013
Marketing is doodziek en er zijn fundamentele veranderingen nodig om te kunnen overleven. Tot die conclusie komt Herman Toch in zijn met de PIMonline prijs getooide boek Transformeren om te overleven, met als subtitel ‘Marketing in het nieuwe tijdperk’.Lees verder
Peter-Paul Timp | 6 maart 2013
Marketing is een doodzieke patiënt. De kloof tussen mensen en merken neemt toe en mensen hebben marketeers door en geloven ze niet meer. Als marketeer word je niet heel vrolijk van de situatie die Herman Toch schetst in 'Transformeren om te Overleven'.Lees verder
Johan Bel RM | 22 februari 2013
Wat een uitstekend boek is dit, één van de betere marketingboeken van de laatste jaren. De schrijver van 'Transformeren om te overleven' is Herman Toch. Deze Belg is in staat geweest om een heldere visie op de ontwikkeling van het marketingvak te geven en handvaten aan CEO's en marketeers aan te reiken om te werken aan echt duurzame groei.Lees verder
Nico Melkert | 19 december 2012
De analyse die Herman Toch in zijn boek 'Transformeren om te overleven' 'maakt van de hedendaagse marketing, laat niets aan duidelijkheid over: marketing is een doodzieke patiënt. De klant ervaart marketing als manipulatief, indringend, misleidend en alleen maar uit op eigen winstbejag.Lees verder
Marketing transformaties
Bert Peene | 11 december 2012
Marketing is doodziek en er zijn fundamentele veranderingen nodig om te kunnen overleven. Tot die conclusie komt Herman Toch in zijn zojuist verschenen boek Transformeren om te overleven, met als subtitel ‘Marketing in het nieuwe tijdperk’.Lees verder
Alle expertrecensies (5)

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Herman Toch: ‘Marketeers moeten helpen een betere maatschappij te bouwen’
Bert Peene 29 januari 2013 Het is beroerd gesteld met het marketingvak. Hoewel onderzoek uitwijst dat het met de brand equity van de bekende merken wel goed zit, staan marktaandelen onder druk. Ergens doet iemand dus iets niet goed, maar wat? Voor Herman Toch is er maar één verklaring mogelijk: merken zijn niet langer belangrijk in de levens van mensen en dat kan alleen veranderen wanneer marketeers zich nieuwe paradigma’s eigen maken. In zijn boek Transformeren om te overleven legt hij uit hoe het marketingvak weer duurzame meerwaarde kan creëren.
nieuws
'Transformeren om te overleven' wint PIM Marketing Literatuurprijs 2012
Nienke van Oeveren 28 november 2012 Gisteravond werd de PIM Marketing Literatuurprijs uitgereikt aan Herman Toch voor zijn boek Transformeren om te overleven. De jury is zeer gecharmeerd van dit visionaire boek en is ervan overtuigd dat het boek niet alleen leidt tot betere marketeers maar ook tot een betere wereld.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Herman Toch

Herman Toch koos na verschillende internationale jobs als marketeer en algemeen directeur voor een ruimer perspectief. Hij verdiepte zich in de wereld van Purpose en maatschappijbouwend ondernemen. Herman schreef al twee succesvolle boeken: Transformeren om te overleven (winnaar PIM-Marketing Literatuurprijs) en Happy Profit. Vandaag begeleidt hij mensen, bedrijven en organisaties die maatschappelijk succes koppelen aan eigenbelang.

Andere boeken door Herman Toch

Inhoudsopgave

Voorwoord door Jef Colruyt
Inleiding: De gapende kloof tussen consumenten en merken

DEEL 1: EEN VISIE OP EEN WERELD IN VERANDERING
1. De wereld in transformatie
1.1 De total system crash van de pessimistische kijk
1.2 De opportuniteiten van de optimistische kijk
2. Op weg naar een nieuwe wereld
2.1 De toekomst tegemoet in 2 snelheden
2.2 Strategieën om met de huidige onzekerheid en overgang om te gaan
3. Een nieuw tijdperk
3.1 Een nieuw tijdperk met nieuwe paradigma's 3.2 Bet autonome, verbonden individu

DEEL 2: EEN NIEUWE VISIE OP MARKETING
Re-birth of marketing
Marketingparadigma 1: Van consument naar mens
Marketingparadigma 2: Van egomerken naar constructieve merken Marketingparadigma 3: Van perceptuele waarde naar reële waarde
Marketingparadigma 4: Van differentiatie naar verbinden
Marketingparadigma 5: Van eendimensionale merken naar multidimensionale merken
Marketingparadigma 6: Van outside-in naar inside & outside
Marketingparadigma 7: Van angst naar lief de
Marketingparadigma 8: Van boxing people naar unlocking people Marketingparadigma 9: Van technologie als ondersteuning naar technologie in het hart van marketing
Marketingparadigma 10: Van een gesloten merk naar een open systeem
Oude wereld word cloud en Nieuwe wereld word cloud
Van P-denken naar R-zijn
Reputation Economy

DEEL 3: TRANSFORMATIONELE MARKETING
1. Transformationele marketing
1.1 Creëren van transformationele relaties
1.2 Vrijmaken van het potentieel van het individu/groep
1.3 Vrijmaken van het potentieel van het merk
1.4 Een nieuw tijdperk in marketing & branding
1.5 Een transformationele brand=groei platform
1.6 Transformationele marketingladder
2 Bouwen van transformationele brands
2.1 Een merk in zijn kracht
2.1.1 Brand principles
2.1.2 Brand purpose
2.1.3 Brand vision
2.1.4 Brand personality
2.1.5 Visual brand identity
2.1.6 Overeenstemming productmerk en corporate merk
2.2 Een merk als ecosysteem van relaties
2.2.1 Zichtbaar maken van de relaties van het merk
2.2.2 Inzicht in merkrelaties vergroten het potentieel van het merk
2.2.3 De rollen van het merk
2.2.4 Een coherent ecosysteem aan relaties
2.2.5 Het belang van de relatie
2.3 Bouwen van transformationele relaties
2.4 Het Merkrelatieplan

Bijlage
Bibliografie

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Transformeren om te overleven