Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

BrandingNL

State of the art-visies van Nederlandse professionals

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789491560163
Direct te downloaden

Samenvatting

Een sterk merk, merk je! Waar merkmanagement, of branding, ooit een puur tactische reclame-, communicatie- en designactiviteit was, heeft het vakgebied zich inmiddels ontwikkeld tot een strategische marketing- en ondernemingsactiviteit. En waar branding ooit de name of the game was, is het nu de game of the name: het totale proces waarmee een onderneming in de naam van haar merk(en) structureel toekomstaandeel tracht te creëren en ontwikkelen.

Moderne merken geven richting en betekenis aan het denken en doen van zowel aanbieders als vragers in een markt. Ze zijn shortcuts to decision making, want merken helpen mensen kiezen. Van oudsher op de consumentenmarkt, maar inmiddels ook op de zakelijke-, de arbeids- en de kapitaalmarkt.
Steeds meer wordt duidelijk dat merkmanagement op al deze markten consistent en geïntegreerd moet plaatsgrijpen (total branding). Zowel thematisch (above the line) als actiematig (below the line), maar ook bedrijfsmatig (behind the line, corporate en internal branding).

Merken ontwikkelden zich in de loop van de tijd van simpele trademarks tot misschien wel de belangrijkste organiserende principes van het moderne leven. Meer merkgeoriënteerde organisaties presteren ook duidelijk beter. Sterke merken werken dus.

In deze geheel vernieuwde versie van 'Branding NL' wordt u aan de hand van state-of-theart visies van Nederlandse professionals wegwijs gemaakt in deze New Brand World.

Specificaties

ISBN13:9789491560163
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:350
Druk:1
Verschijningsdatum:1-11-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Marcel Nanning | 10 juli 2013
BOEM! Bijna 1,5 kilo vol BRANDING op de deurmat; 'BrandingNL' van Andy Mosmans van de Adformatie Groep. Een dikke pil vol definities, marketingtheorie, praktijkvoorbeelden en verschillende inzichten. Én er is aandacht voor business-to-business. Het boek start met een introductie over 'Branding' en de wildgroei aan definities.Lees verder
Eric van Arendonk RM | 7 november 2008
State of the art van Nederlandse professionals. De auteur heeft maar liefst 36 Nederlandse marketingprofessionals bereid gevonden om samen dit boek te schrijven. Op zich al een hele prestatie om zoveel marketingkennis te bundelen in één boek. Iedere auteur laat zijn licht schijnen op een specifiek marketingonderwerp of beter gezegd een merkonderwerp.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
30 stemmen
23
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Andy Mosmans

Drs. Andy P. Mosmans RM studeerde Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit, is Register Marketeer en werkte achtereenvolgens bij Philips, FHV BBDO en BBDO Nederland. Tegenwoordig opereert hij als adviseur en ondernemer vanuit ARA Creative Agency en Andy Mosmans & Company. Als adviseur op het vlak van branding, marketing en communicatie werkt(e) hij voor meer dan 100 (inter)nationale vooraanstaande ondernemingen en merken. Verder is hij voorzitter van de Raad van Toezicht van het Amstelland Ziekenhuis, lid van de Raad van Toezicht van Rotterdam Partners, Global Advisory Board Member van het internationale startup platform Get in the Ring en Board Advisor van Tchai International. Hij is ook lid van de Speakers Academy, auteur bij Adfo Groep, blogger bij Adformatie & Marketingonline en publiceert regelmatig in (internationale) vakbladen. Tenslotte doceert hij Marketing & Branding bij Business School Netherlands in Shanghai en Beijing en schreef hij de volgende boeken: Marketing-Communicatie en Chaos (1990), Merkenbeleid (1998/2003), Corporate Reputatie (1999/2001) en Mosmans over Marketing, Merken en Management (2003), Ondernemingssucces (2004/2005/2007/2008/2013), Branding NL (2008/2012/2013) en meest recent Startup Branding (2017).

Andere boeken door Andy Mosmans

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        BrandingNL