Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De vent is de tent

Reputatiemanagement in de praktijk

Paperback Nederlands 2014 9789462200906
Verkooppositie 9356190 dagen in de top 100
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Reputatiemanagement is meer dan ooit bepalend voor zakelijk, politiek en persoonlijk succes. Het vertrouwen in ondernemingen en hun bestuurders is de laatste jaren als sneeuw voor de zon verdwenen. Het publiek is niet op zoek naar een oplossing, maar naar de schuldige. Actuele voorbeelden als ANWB, BP, de Nederlandsche Bank, Inholland, Nokia, de Staatsloterij en Toyota zeggen genoeg. Bestuurders liggen steeds vaker persoonlijk onder vuur.

Tegelijkertijd zijn organisaties met een goede reputatie aantrekkelijker voor klanten, investeerders, medewerkers, de politiek en de pers. En ze zijn beter in staat om crises te overleven. Denk aan Albert Heijn, Van Gansewinkel Groep, McKinsey, Nationale-Nederlanden, Rabobank en TNT.

Dat stelt iedereen die zich bezighoudt met reputatiemanagement in de praktijk voor een complexe taak. Het ontwikkelen van naam en faam hangt niet af van één individu, maar juist van wat de organisatie als collectief aan de wereld laat zien. De uitdaging: maak van medewerkers ambassadeurs.

De vent is de tent is het standaardwerk voor iedereen die met reputatiemanagement aan de slag wil: communicatie- en marketingprofessionals, leidinggevenden en zij die dat willen worden. Een praktisch boek met de meest recente inzichten op het gebied van positionering en identiteitsontwikkeling, social media, crisiscommunicatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen en storytelling.

Specificaties

ISBN13:9789462200906
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:24-4-2014

Expertrecensies (1)

Louis Thörig | 30 december 2010
Het blinde vertrouwen in ondernemingen en hun bestuurders heeft de laatste tijd een forse deuk opgelopen. In het bedrijfsleven bouwen steeds meer bestuurders bewust aan hun persoonlijke reputatie profiel. Dat is geen luxe maar bittere noodzaak, stelt Paul Stamsnijder in 'De vent is de tent'.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
4 stemmen
3
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Paul Stamsnijder: ‘Een ereplaats in het collectieve bewustzijn’
Rob Hartgers 26 oktober 2010 Zonder goede reputatie hebben bedrijven geen waarde, stelt Paul Stamsnijder. Bovendien wordt het imago van de organisatie steeds meer verbonden aan die van de CEO. Hij schreef er een boek over onder de titel De vent is de tent. De boodschap? ‘Reputatiemanagement is de verantwoordelijkheid van de top.’
Alle interviews en artikelen (1)

Over Paul Stamsnijder

Paul Stamsnijder (1968) is oprichter en managing partner van de Reputatiegroep, een strategisch corporate communicatiebureau. Het bureau helpt opdrachtgevers bij het creëren van positieve invloed op de beeldvorming rond hun organisatie. Stamsnijder is gespecialiseerd in reputatiemanagement, corporate (re)branding en crisiscommunicatie. De dialoog met stakeholders is in zijn beleving een cruciaal instrument voor het vormgeven van verandering en onmisbaar voor het creëren van draagvlak voor nieuwe organisatievormen, (merk)strategieën en -beleid. Hij schreef eerder het standaardwerk 'Goed nieuws in kwade tijden: crisiscommunicatie in de praktijk' (2002) en ' Het merk is dood, leve het merk: rebranding – mislukking of meesterwerk' (2008). Het laatste boek werd dat jaar genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs.

Andere boeken door Paul Stamsnijder

Inhoudsopgave

1. Gelijk hebben of gelijk krijgen
2. Perceptie is werkelijkheid
3. Nieuwe media, nieuwe mores
4. Vertrouwen is een voorrecht
5. Het gaat om de poppetjes
6. Echte schoonheid komt van binnen
7. Leer jezelf kennen
8. Storytelling
9. Het gesprek is het verhaal
10. Enterprise first

Nawoord
Verder lezen
Woord van dank
Over de auteur
Index van visie-interviews

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De vent is de tent