De Ritchie Story
E-book Epub Nederlands 2024 1e druk 9789401498012Samenvatting
De Ritchie Story neemt je mee in het verhaal van de succesvolle herlancering van een oude Belgische frisdrank
Een marketing verhaal dat bruist van lef in een competitieve markt
Ritchie is een traditioneel Belgisch limonademerk op basis van een oud familierecept. In dit persoonlijke en inspirerende boek lees je hoe je een merk kunt (her)lanceren in een zeer competitieve markt. Jan Verlinden deelt de moeilijke beslissingen die hij moest nemen en zijn geloof in de kracht van een scherp gefocuste marketingmix om het merk helder te positioneren. Dankzij zijn netwerk slaagt hij erin om een klein merk bekend te maken via product placement in succesvolle tv-programma's zoals The Masked Singer, Het Huis, Drag Race Belgique en De Mol.
Met waardevolle bijdragen van: Steven Van Belleghem, Marion Debruyne, Frank Goedertier, Fons Van Dyck, Marc Michils, Gino Van Ossel, Lode Uytterschaut, Wim Jansen, Rik Zweegers en Kristof De Wulf.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Geïnspireerd door een foto uit de oude doos 11
Craft dranken veroveren de markt 21
Chocolade met een missie 25
Naar de kern van het merkconcept 31
Standvastigheid en eenvoud renderen 39
Ritchie, een tijdgenoot van James Dean? 43
Maak je huiswerk alvorens je je kleurpotloden pakt 47
De bovenlaag van je merkstrategie 55
Knopen doorhakken 59
Met een beperkt budget de geesten en harten veroveren? 71
David versus Goliath 99
Blijf niet alleen zitten op je slaapkamer 115
Money, money, money 127
Gevangen in de gouden kooi 133
Ritchie is mijn rekeneenheid 137
Drie ontnuchterende marketingwetten 139
Vergeet het minimal viable product 157
Wij eten verpakking 165
Prijspromoties ondermijnen premium brands 175
Wat is de volgende stap? 179
Goesting hebben en gewoon doen! 183
Nabeschouwing 187
Bibliografie 189
Een woord van dank 189
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan