Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De Ritchie Story

E-book Epub Nederlands 2024 1e druk 9789401498012
Direct te downloaden

Samenvatting

De Ritchie Story neemt je mee in het verhaal van de succesvolle herlancering van een oude Belgische frisdrank

Een marketing verhaal dat bruist van lef in een competitieve markt

Ritchie is een traditioneel Belgisch limonademerk op basis van een oud familierecept. In dit persoonlijke en inspirerende boek lees je hoe je een merk kunt (her)lanceren in een zeer competitieve markt. Jan Verlinden deelt de moeilijke beslissingen die hij moest nemen en zijn geloof in de kracht van een scherp gefocuste marketingmix om het merk helder te positioneren. Dankzij zijn netwerk slaagt hij erin om een klein merk bekend te maken via product placement in succesvolle tv-programma's zoals The Masked Singer, Het Huis, Drag Race Belgique en De Mol.

Met waardevolle bijdragen van: Steven Van Belleghem, Marion Debruyne, Frank Goedertier, Fons Van Dyck, Marc Michils, Gino Van Ossel, Lode Uytterschaut, Wim Jansen, Rik Zweegers en Kristof De Wulf.

Specificaties

ISBN13:9789401498012
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:none
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:200
Uitgever:TerraLannoo
Druk:1
Verschijningsdatum:16-4-2024
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Time to give back 7
Geïnspireerd door een foto uit de oude doos 11
Craft dranken veroveren de markt 21
Chocolade met een missie 25
Naar de kern van het merkconcept 31
Standvastigheid en eenvoud renderen 39
Ritchie, een tijdgenoot van James Dean? 43
Maak je huiswerk alvorens je je kleurpotloden pakt 47
De bovenlaag van je merkstrategie 55
Knopen doorhakken 59
Met een beperkt budget de geesten en harten veroveren? 71
David versus Goliath 99
Blijf niet alleen zitten op je slaapkamer 115
Money, money, money 127
Gevangen in de gouden kooi 133
Ritchie is mijn rekeneenheid 137
Drie ontnuchterende marketingwetten 139
Vergeet het minimal viable product 157
Wij eten verpakking 165
Prijspromoties ondermijnen premium brands 175
Wat is de volgende stap? 179
Goesting hebben en gewoon doen! 183

Nabeschouwing 187
Bibliografie 189
Een woord van dank 189

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Ritchie Story