
Lees verder
Toen Greg Hoffman in 1992 als stagiair bij Nike begon, had hij zich niet kunnen voorstellen dat hij bijna 30 jaar later CMO zou zijn van een van de bekendste merken ter wereld. Tijdens zijn loopbaan was hij verantwoordelijk voor de meest spraakmakende campagnes. Door Business Insider werd hij benoemd tot een van de toonaangevendste creatievelingen van de Verenigde Staten.
Meer over Greg HoffmanCreativiteit kun je leren: marketinglessen uit een leven bij Nike. Voor lezers van Shoe Dog.
Veel mensen denken dat creativiteit een talent is dat alleen voor de lucky few is weggelegd. Maar niets is minder waar. In Het emotie-effect laat Greg Hoffman zien dat door het creëren van emotie elk mens creatiever kan worden.
Als Chief Marketing Officer van Nike was Hoffman verantwoordelijk voor het opzetten van de meest iconische campagnes van het bedrijf, zoals voor Cristiano Ronaldo, Serena Williams, de Olympische Spelen en het WK. Aan de hand van fascinerende anekdotes vertelt hij hoe hij, door sterke emotionele banden te creëren, het bekende merk op de kaart zette.
Het emotie-effect viert vindingrijkheid en bewijst dat creativiteit een vaardigheid is die iedereen kan leren.
Een merk is geen logo, het is een verhaal. Dit boek laat zien hoe toewijding aan onze creativiteit elk verhaal beter kan maken. - Seth Godin, auteur van This is Marketing
Het emotie-effect biedt niet alleen een aangrijpend inzicht in hoe de meest iconische campagnes in de geschiedenis zijn bedacht, maar is ook een liefdesbrief aan de kracht van zingeving en doelstellingen in ons werk. - Bruce Daisley, auteur van Plezier in je werk
emotie-effect staat vol opmerkelijke verhalen uit Greg Hoffmans tijd bij Nike. Een echte aanrader. - Professor Jonah Berger, auteur van Buzz