De kracht van een goede opdracht
Wat vraagt opdrachtgeverschap van woningcorporaties en hoe werk je samen met de markt aan een mooie toekomst voor je huurders
Paperback NL 2019 1e druk 9789461040503Samenvatting
Wat vraagt opdrachtgeverschap van woningcorporaties en hoe werk je samen met de markt aan een mooie toekomst voor je huurders. Aanbesteden op de laagste prijs aan de hand van een bestek was lange tijd dé manier van werken in de corporatiebranche. Echter, steeds meer corporaties zien en ervaren dat deze werkwijze niet het gewenste resultaat en de beoogde kwaliteit en tevredenheid oplevert. En al helemaal niet met het oog op de toekomst. Neem alleen al de verduurzamingsopgave. Alle corporatiewoningen CO2-neutraal maken voor 2050: kan dat met traditioneel opdrachtgeverschap? Nee, want de markt heeft daar simpelweg niet de materialen en de mensen voor. Alleen met integrale oplossingen waarbij we gebruikmaken van de technologische mogelijkheden realiseren we de opgaven waar we voor staan, met hoge kwaliteit zelfs en lage kosten. Maar dit lukt niet als we opdrachten in de markt blijven zetten zoals we dat altijd al deden. We moeten het anders, slimmer en beter aanpakken met elkaar. Anders opdrachtgeven en anders samenwerken met de markt. Dat vraagt wel wat. Te beginnen met strategische beslissingen op topniveau die consequent op operationeel niveau worden uitgevoerd. Je organisatie moet waarschijnlijk helemaal om. Makkelijk is dat niet. Het kan echter wel, en het moet ook gewoon. Je bent nu een aanjager in de vernieuwing die zo hard nodig is. En hoe je dat doet, daarover gaat dit boek.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan