Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Stakeholdermanagement

Start met wie

Paperback Nederlands 2016 9789058754455
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Hoe de dialoog organisaties slimmer, sneller en succesvoller maakt

De toegenomen transparantie heeft de wereld van overheden, non-profitorganisaties en bedrijven een stuk spannender gemaakt. Door social media is informatie breed toegankelijk geworden. Stakeholders zijn mondiger dan ooit. In de netwerksamenleving is vertrouwen niet meer vanzelfsprekend: winnen doe je niet solo, maar samen.

Om in verbinding te blijven met hun omgeving, kiezen steeds meer organisaties voor de maatschappelijke dialoog. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. In de praktijk spelen diverse vraagstukken als:
- Wie zijn onze in- en externe stakeholders?
- Hoe krijgen we mensen mee in de verandering?
- Waarmee vergroot de afdeling communicatie haar impact?
- Welke kansen zijn er voor bestuurders en raden van toezicht?
- Op welke manier brengt stakeholderonderzoek de belangen in kaart?

Met ruim 60 voorbeelden, een stappenplan en 7 succesfactoren kunnen bestuurders, toezichthouders, marketeers en communicatieprofessionals direct met stakeholdermanagement aan de slag. Ontdek hoe lerende organisaties in dialoog met hun omgeving sneller komen tot duurzaam succes - en hoe de verliezers zichzelf buitenspel zetten.

Omdat niemand wint in een wereld die verliest

Specificaties

ISBN13:9789058754455
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:15-9-2016
ISSN:

Expertrecensies (4)

Stakeholdermanagement
Nico Jong | 15 november 2016
Het succes van een organisatie is afhankelijk van de kwaliteit van haar relaties met de stakeholders. Een sterk netwerk wordt verdiend door heel gericht duurzame relaties met de juiste mensen op te bouwen.
Lees verder
Stakeholdermanagement - Start met wie
Theo Sikkema | 7 november 2016
Is Stakeholdermanagement nou een thema waar nóg een boek over geschreven moet worden? Toch voegt Paul Stamsnijder iets toe aan de bestaande Literatuur over ‘de omgeving’ en hoe daarin te acteren; in één boek weet hij theorie, tools en praktijktips tot een congruent beeld te verweven.
Lees verder
Stamsnijder schrijft praktijkgids voor stakeholdermanagement
Bert Peene | 10 oktober 2016
‘Agile’ staat ongetwijfeld hoog genoteerd om te worden gekozen tot Managementwoord van het Jaar 2016. Het is in de managementliteratuur immers al geruime tijd alles ‘agile’ en ‘agility’ wat de klok slaat! Agile is een manier van werken die optimaal rekening houdt met voortdurend veranderende omstandigheden. Dat kan alleen als de buitenwereld optimaal met de binnenwereld van een organisatie verbonden is. En daarover gaat Stakeholdermanagement van Paul Stamsnijder.
Lees verder
Stakeholdermanagement - Beslist een aanrader
Louis Thorig | 30 september 2016
Stakeholdermanagement raakte halverwege de jaren negentig bekend als instrument om thema’s als duurzaamheid op de kaart te zetten en de maatschappelijke legitimatie van een organisatie te versterken. Maar de ontwikkelingen gaan snel.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
6 stemmen
5
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Paul Stamsnijder: ‘Een organisatie heeft geen vrienden, wel heel veel belangen’
Bert Peene 26 oktober 2016 Toekomstbestendigheid en meerwaardecreatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een organisatie die geen meer waarde levert, is uiteindelijk gedoemd ten onder te gaan. Tot zo ver niets nieuws. Nieuw lijkt echter nog steeds het besef te zijn dat je als bedrijf niet eenzijdig je meerwaarde kunt proclameren; het zijn je stakeholders die bepalen of je daadwerkelijk waardevol bent of niet. In zijn nieuwste boek, Stakeholdermanagement begint met wie beschrijft Paul Stamsnijder hoe je stakeholdermanagement tot een succes kunt maken.

Over Paul Stamsnijder

Paul Stamsnijder (1968) is oprichter en managing partner van de Reputatiegroep, een strategisch corporate communicatiebureau. Het bureau helpt opdrachtgevers bij het creëren van positieve invloed op de beeldvorming rond hun organisatie. Stamsnijder is gespecialiseerd in reputatiemanagement, corporate (re)branding en crisiscommunicatie. De dialoog met stakeholders is in zijn beleving een cruciaal instrument voor het vormgeven van verandering en onmisbaar voor het creëren van draagvlak voor nieuwe organisatievormen, (merk)strategieën en -beleid. Hij schreef eerder het standaardwerk 'Goed nieuws in kwade tijden: crisiscommunicatie in de praktijk' (2002) en ' Het merk is dood, leve het merk: rebranding – mislukking of meesterwerk' (2008). Het laatste boek werd dat jaar genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs.

Andere boeken door Paul Stamsnijder

Inhoudsopgave

In dialoog met de samenleving
Tien termen om te onthouden

1. Wat is stakeholdermanagement?
2. Hoe werkt de dialoog?
3. Waarom stakeholdermanagement?
4. Wanneer doet stakeholdermanagement ertoe?
5. Hoe is stakeholdermanagement georganiseerd?
6. Het weten – de stakeholderinventarisatie
7. Het meten – de stakeholderanalyse
8. Het daten – de stakeholderdialoog
9. Omdat niemand wint in een wereld die verliest

Over de auteur
Verder lezen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Stakeholdermanagement