Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

iDNA - duurzaam leren innoveren

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2020 1e druk 9789462722439
Voormalig top 100Totaal 2 dagen
Direct te downloaden

Samenvatting

We kennen allemaal de voorbeelden: Kodak, Nokia, Free Record Shop, Oad. Tot voor kort succesvolle bedrijven die prachtige producten en diensten aanboden en daar geweldige resultaten mee behaalden. Maar helaas ook bedrijven die te laat zagen dat de wereld om hen heen veranderde. En die te laat, of zelfs helemaal niet, innoveerden, omdat ze te lang vasthielden aan hun oude - ooit zo winstgevende - business model.

In april 2012 publiceerde Adobe een studie (State of Create) over creativiteit en innovatie in ondernemingen. Tachtig procent van de ondervraagden gaf aan dat creativiteit de belangrijkste factor is bij economische groei. Maar de meest opvallendste uitkomst was wel dat ruim vijfenzeventig procent vond dat ze hun creatieve mogelijkheden niet goed genoeg benutten. Dat is letterlijk doodzonde, want zonder creativiteit en innovatie is een organisatie ten dode opgeschreven.

In deze tijd, waarin verandering de enige constante is, is innoveren een must, en creatief denken een voorwaarde. Met het boek 'iDNA' ontsluiten we jouw creatieve potentieel met praktische tips, interessante verhalen, tools en technieken en een creatief stappenplan voor Innovation, Creativity & Entrepreneurship (het ICE-model). Zo word je duurzaam creatiever en innovatiever, de basisvoorwaarden voor blijvende economische groei.

Iedereen heeft het iDNA, het innovatie-DNA in zich. Je moet het alleen wel ontwikkelen, want duurzaam innoveren kun je leren. Dit boek leert je hoe.

Specificaties

ISBN13:9789462722439
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:256
Druk:1
Verschijningsdatum:21-2-2020
Hoofdrubriek:Verandermanagement
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
iDNA - duurzaam leren innoveren
Sjors van Leeuwen | 25 september 2015
Dat we meer moeten innoveren is duidelijk. Problemen van de toekomst lossen we niet op met oplossingen uit het verleden. Denk bijvoorbeeld aan de CO2-uitstoot met alle ingewikkelde vraagstukken die daaruit voortvloeien zoals de opwarming van de aarde en de wereldwijde stijging van de zeespiegel.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
4 stemmen
0
4
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

Over Harry van der Schans

Harry van der Schans is creativiteitsexpert en werkzaam bij het De Bono Expertisecentrum, het centrum voor innovatie en creativiteit van het Koning Willem I College / School voor de Toekomst in Den Bosch. Hij is afgestudeerd aan de Radboud Universiteit in Toegepaste Taalwetenschap. Na jarenlang werkzaam te zijn geweest als directeur van diverse onderwijsafdelingen heeft hij zich nu volledig toegelegd op het terrein van toegepast kritisch en creatief denken. Harry is een gecertificeerde de Bono Trainer in de Zes Hoeden (Dublin, 2004) en Lateraal Denken (Dublin, 2005). In 2012 is hij benoemd tot de Bono Master Trainer. Daarnaast heeft hij opleidingen gevolgd in diverse andere (creatieve) denktechnieken (Mindmapping, Geheugentraining, Creative Problem Solving, Blauwe Oceaan, Scenario denken etc.), die hij inzet bij het faciliteren van groepen en bij het ontwikkelen van trainingsprogramma’s. Sinds 2004 heeft hij – zowel in Nederland als in het buitenland - duizenden mensen getraind en gefaciliteerd in het onderwijs, het bedrijfsleven en bij de overheid.

Andere boeken door Harry van der Schans

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

1. De noodzaak – Waarom in innovatie noodzakelijk?
1.0 De noodzaak van innovatie
-De kunst van loslaten en omarmen
-Survival of the fittest
1.1 De noodzaak voor creativiteit
-Creativiteit en vakmanschap
-De creatieve organisatie
-Het creatieve proces

2. De mindset – Wat is de creatieve mindset?
2.0 De creatieve mindset
-De groei-mindset
-Inventief denken
2.1 Waaieren
-Stel je oordeel uit
-Ga voor kwantiteit
-Lift mee op de ideeën van anderen
-Zoek wilde, ongewone ideeën
-Neem een creatieve pauze
2.2 Trechteren
-Oordeel constructief
-Let op je doelstelling
-Zoek het nieuwe en het onverwachte
-Neem een creatieve pauze

3. Het proces – Hoe zit het creatieve proces in elkaar?
3.0 De pit
3.1 De prikkel
-Wat is de prikkel
-Waaieren
-Trechteren
-Van Prikkellijst naar Creatieve Hitlist
3.2 De context
-Weten & willen Weten
-Stakeholders & Standpunten
-Oorzaken & mogelijke Oorzaken
3.3 De vraag
-Toekomstdroom
-Gebiedsvraag en doelvraag
-Briefing
3.4 Het idee
-Kopiëren als basis voor creativiteit
-Waaieren
-Trechteren
3.5 De oplossing
-Het belang van feedback
-POWER
-Trechteren en waaieren en trechteren en…
-Prototyping
-Trechteren en waaieren en trechteren en…
3.6 De pitch
-De kern
-Kruip in de huid van de ontvanger
-Aptum en congruentie
-Wat je hoort
-Wat je ziet
-Oefenen, oefenen, oefenen
3.7 Het vervolg

Dankwoord
Bronnen
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        iDNA - duurzaam leren innoveren