Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.

Digitale denkers aan het werk

Wat de internetgeneratie moet weten om te overleven en floreren in elke organisatie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 9789462761568
Direct te downloaden

Samenvatting

Digitale denkers aan het werk is een boek voor jonge professionals van generatie Y, grofweg geboren tussen 1980 en 2000. Deze ‘millennials’ hebben andere werkwijzen dan vorige generaties, zijn wars van kantoorpolitieke spelletjes en kennen geen wereld zonder internet. Joris Merks-Benjaminsen toont hoe zij hun kennis en mentaliteit kunnen inzetten voor de organisaties waar zij werken, maar ook voor hun persoonlijke doelen en idealen. Daarnaast legt het boek uit hoe millennials hun eigen rol binnen het bedrijf kunnen vormgeven, hun persoonlijke groei kunnen stimuleren en hoe ze constructief kunnen samenwerken met de mensen om hen heen, zodat ze waardevol werk kunnen verrichten met grote (financiële en intrinsieke) voldoening.

Dit boek is ook voor alle managers, leidinggevenden en CEO’s die millennials in dienst hebben en willen houden. De jonge professionals van generatie Y hebben unieke vaardigheden waar organisaties nog te weinig gebruik van weten te maken. Digitale denkers aan het werk laat zien hoe millennials kunnen excelleren op de werkvloer die nog veelal door oudere generaties wordt gedomineerd.

"Digitale denkers op de werkvloer wordt gepresenteerd als een boek voor ‘millennials’, maar het zit vol met regels, slogans, tabellen en andere catchy manieren om de kennis over te brengen die ook voor niet-millennials interessant is. We leren Google-termen als ‘moonshots’ en ‘focustrechter’, en krijgen een eindverklaring: 'Iedereen kan schitteren'." – Nicholas Lemann, The New Yorker

Specificaties

ISBN13:9789462761568
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:220
Druk:1
Verschijningsdatum:6-10-2016
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

Digitale denkers aan het werk
Dave van Ooijen | 18 oktober 2016
De titel doet iets anders vermoeden. Digitale denkers aan het werk gaat niet over het werk van grote innovatieve denkers in het digitale tijdperk, zoals Steve Jobs en Mark Zuckerberg, óf over de digitale pioniers van deze tijd, zoals Alexander Klöpping van Blendle.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
4 stemmen
3
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Preview - Digitale denkers aan het werk
Joris Merks-Benjaminsen 8 september 2016 Joris Merks-Benjaminsen, hoofd digitale transformatie Noord-Europa van Google, laat in Digitale denkers aan het werk zien hoe millennials kunnen excelleren op de werkvloer die nog veelal door oudere generaties wordt gedomineerd. Een preview.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Joris Merks-Benjaminsen

Joris Merks-Benjaminsen brengt marketeers, brand managers, strategen, creatieve denkers, data experts, digitale specialisten en bedrijfsleiders samen om een toekomstgerichte strategie te ontwikkelen. Hij studeerde technische natuurkunde en communicatiewetenschappen aan de Universiteit Twente en bewegingswetenschappen aan de VU en werkte voorheen bij onder andere NOC*NSF, Accenture en GfK, totdat hij in 2010 bij Google aan de slag ging. Op dit moment is hij European Head of Curriculum Design van de Google Design Academy. Hij ontwikkelt masterclasses en trainingen om professionals en ondernemingen te helpen in hun digitale transformaties. Met zijn verfrissende manier van denken won hij prijzen als de Gold European Design Award, de Dialogue Marketeer of the Year, de Grand Prix des Etudes Marketing en de Hans du Chatinier Award in 2001. Daarnaast ontving hij nominaties voor de MOAwards Company Researcher of the Year, de AMMA Award en de Crossmedia Man of the Year. Eerder schreef hij Samurai Business, the Way of the Warrior for Professionals in the Digital Century, over lef en ethiek in ondernemen in de 21e eeuw, Schizofrene Marketing, over de integratie van online- en offline marketing en Online Brand Identity. Hij ontving voor zowel Schizofrene Marketing als Online Brand Identity de Marketing Literatuurprijs. Joris Merks-Benjaminsen gaf lezingen op Harvard Business School, het Lorange Institut of Business te Zürich, de Universiteit van Amsterdam en de Universiteit Twente. En hij was jurylid voor de Spin Awards 2015 en voorzitter en jurylid voor de Hans du Chatinier Award 2012 en 2014. Joris heeft een zwarte band in zowel judo als aikido en won het Europese en het Open Duitse kampioenschap Braziliaans jiujitsu.

Andere boeken door Joris Merks-Benjaminsen

Inhoudsopgave

Woord vooraf

Deel I: Uitdagingen en kansen
1. Tien redenen waarom het bedrijven niet lukt om jong talent aan zich te binden
2. CEO’s willen jouw power
3. Het superhelddilemma

Deel II: Maak een vliegende start
4. Wees een met je bedrijf
5. Keuzes in een wereld van eindeloze mogelijkheden
6. Hoe en waarom jij nooit een sollicitatiegesprek zal verknallen
7 . De 1000-pk-groeimotor

Deel III: Ontwerp je carrièrestappen
8. De maak-je-baan-formule
9. Hoe mooi en riskant het is om van baan te switchen
10. Blijven of weggaan? Vijf waarschuwingssignalen
11. Salaris: hoe je krijgt wat je verdient

Deel IV: Ontwikkel je tot een volwassen en gewaardeerd individu
12. Zorg ervoor dat je mening wordt gewaardeerd
13. Tien persoonlijkheidstypen: omgaan met collega’s
14. De beste overwinningen
15. Vind het evenwicht tussen macht en verantwoordelijkheid

Deel V: Houd je ambities en werkplezier vast
16. Mik op de maan
17. Naïviteit: de bron van fundamentele innovatie
18. Jij bent de innovatiemotor die altijd aan staat
19. Fijne reis, en bepaal zelf hoe sterk jouw ster gaat schitteren

Dankwoord

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Digitale denkers aan het werk