Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Dit is nu marketing

Bereik echte verbinding en betekenis

Paperback Nederlands 2019 9789462763005
Voormalig top 100Totaal 56 dagen
Verkooppositie 834Hoogste positie: 57
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

The New York Times- en Wall Street Journal-bestseller

"Dit is de gelegenheid waar je naar zocht, de mogelijkheid om het werk waar jij achter staat te delen met de mensen die daarnaar verlangen, ervoor willen betalen en erover willen praten. Ik geloof dat je alleen een verandering in gang kunt zetten als je de mensen die je wilt bereiken echt ziet en begrijpt. Als zij eenmaal volledig betrokken zijn, zullen ze met liefde jouw boodschap verder uitdragen. Door dit boek zal je andere vragen gaan stellen, zullen andere dingen je opvallen, zal je op een andere manier gaan werken." – Seth Godin

De afgelopen 25 jaar heeft Seth Godin miljoenen ondernemers, leiders en fans geïnspireerd. Met Dit is nu marketing deelt hij voor het eerst het geheim van zijn marketingkennis: goede marketeers gebruiken consumenten niet om de problemen van hun bedrijf op te lossen, ze gebruiken marketing om de problemen van hun klanten op te lossen.

Het gaat ze niet om wie het hardst schreeuwt, maar om de wereld te verbeteren. Werkelijk krachtige marketing komt voort uit vrijgevigheid, empathie en emotie. Het is de hoogste tijd om te stoppen met liegen, spammen en je schuldig voelen over wat je doet. Om socialmediastatistieken te verwarren met waardevolle verbinding. Om geld te verspillen aan aandacht trekken – op de lange termijn levert dat niets levert. Het is tijd om gezien te worden, door eerst te leren hoe je moet kijken.

"Dit is nu marketing is een toegankelijk kijkje in Seth Godins keuken. Hij schrijft vlot en zonder vakjargon, en zijn boek is nuttig en interessant voor iedereen die inzicht wil krijgen in hoe en waarom we producten kopen of onze gewoonten veranderen." – The Financial Times

Specificaties

ISBN13:9789462763005
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:216
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:15-3-2019
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (5)

Dit is nu marketing - 'Zou door iedere marketeer gelezen moeten worden'
Henk Jan Kamsteeg | 15 april 2020
Seth Godin schrijft sneller dan menigeen leest. En dit zonder dat hij begint te vervelen. Ook zijn Dit is nu marketing is een boek dat door iedere marketeer en communicatiemedewerker gelezen moet worden. Al is het - voor iedereen die al zijn andere boeken wel lazen - alleen al voor de kracht van herhaling.
Lees verder
Dit is nu marketing - 'Startpunt voor verdere verkenningen'
Ger van den Buijs | 26 juni 2019
Ik vind het lastig dit boek te typeren. Het is rommelig, maar er zitten wel enkele goede inzichten in. Seth Godin is één der groten in marketingland, dus wie ben ik dan om kritisch te zijn? Maar als ik eerlijk ben viel het boek me een beetje tegen.
Lees verder
Dit is nu marketing - 'For old time's sake'
Cees Kappert | 14 mei 2019
Laat ik deze recensie beginnen met te zeggen dat ik van oudsher een fan van Seth Godin ben. Sinds de jaren negentig heb ik met enige regelmaat boeken van hem gelezen, startend met Permission Marketing – turning strangers into friends, and friends into customers.
Lees verder
Dit is nu marketing - 'Een duit in het marketingzakje'
Sjors van Leeuwen | 16 april 2019
Over de ontwikkeling van het marketingvak wordt veel geschreven. Marketinggoeroe Seth Godin doet acht jaar na zijn laatst verschenen boek ook weer een duit in het marketingzakje met Dit is nu marketing. Daarin lezen we dat marketing niet meer gaat over wie het hardst om aandacht roept, maar dat het gaat om de wereld beter te maken.
Lees verder
Dit is nu marketing - 'Lezen marketeers'
Thomas Cech | 11 april 2019
In Dit is nu marketing zet Seth Godin op toegankelijk wijze uiteen hoe hij aankijkt tegen hedendaagse marketing. Waar gaat het vak in essentie over? Waar is het naartoe ontwikkeld? Hoe moet het effectief ingezet worden? Wat is de rol van marketing binnen de maatschappelijke context?
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
15 stemmen
13
0
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Seth Godin

Seth Godin is de auteur van veel bekende bestsellers zoals Permission Marketing, Purple Cow en Tribes. Met zijn dagelijkse blog bereikt hij wereldwijd een miljoenenpubliek. Als initiatiefnemer van The Carbon Almanac Network heeft hij zich opgeworpen als een prominente voorvechter van maatregelen tegen klimaatverandering.

Andere boeken door Seth Godin

Inhoudsopgave

NOOT VAN DE AUTEUR 11

1. Geen massa, geen spam, geen schaamrood... 17
2. De marketeer leert zien 24
3. Marketing verandert mensen via verhalen, verbinding en ervaring 28
4. De kleinste rendabele markt 35
5. Op zoek naar ‘beter’ 47
6. Commodity’s voorbij 64
7. Het canvas van dromen en wensen 73
8. Meer van het wie: op zoek naar de kleinste rendabele markt 81
9. Ons soort mensen 90
10. Vertrouwen en spanning creëren voorwaartse beweging 99
11. Status, dominantie en verwantschap 106
12. Een beter businessplan 119
13. Semiotiek, symbolen en sociolect 122
14. Behandel verschillende mensen verschillend 131
15. De juiste mensen bereiken 137
16. Prijs is een verhaal 147
17. Toestemming verdienen en opvallen in een opwaartse spiraal 154
18. Vertrouwen is net zo schaars als aandacht 161
19. De trechter 164
20. Een tribe organiseren en leiden 184
21. Enkele casestudy’s waarin de methode wordt gebruikt 190
22. Marketing werkt, en nu is het aan jou 194
23. Marketing naar de belangrijkste persoon 196

EEN MARKETINGLEESLIJST 201
EEN EENVOUDIG MARKETINGWERKBLAD 205
DANKWOORD 207
REGISTER 209
OVER DE AUTEUR 216

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Dit is nu marketing