Lees verder
Michel Buhrs (1963) studeerde Bestuurskunde en Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en de Rijksuniversiteit Utrecht.
Meer over Michel BuhrsCity- en gebiedsmarketing
Kiezen voor een succesvolle toekomst voor stad, wijk, woon-, werk- en winkelgebied
Gebonden Nederlands 2016 1e druk 9789463190138Samenvatting
City- en gebiedsmarketing zijn in de laatste tien jaar uitgegroeid tot specialismen die hun waarde hebben bewezen. Een scherpe positionering, vertaald naar een aansprekende 'brand', een daarop aansluitende ontwikkeling en goede promotie, is essentieel voor een stad of gebied om succesvol te worden. Oftewel, een stad of gebied waar de klant graag komt: als bewoner, bezoeker, student, ondernemer of investeerder.
Binnen de city- en gebiedsmarketing is de Brandstation-methodiek een begrip. Deze methodiek is ruim tien jaar toegepast, beproefd en geoptimaliseerd. De Brandstation helpt partijen stapsgewijs bij de zoektocht naar een onderscheidende identiteit van hun regio, stad, wijk, winkelgebied of werklocatie en hoe deze effectief in de markt te zetten. In dit boek City- en gebiedsmarketing maakt u uitgebreid kennis met de Brandstation en met dertig van de meest interessante praktijkvoorbeelden waarbij de methodiek is toegepast.
City- en gebiedsmarketing is de opvolger van het boek Gebiedsmarketing van Michel Buhrs uit 2008. Dit boek is een standaard voor de vakwereld en wordt gebruikt als basisliteratuur bij vele studies en cursussen. Michel Buhrs is oprichter en directeur van Bureau Buhrs, bureau voor communicatie en gebiedsmarketing.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Michel Buhrs
Inhoudsopgave
1. Gebiedsmarketing
2. Brandstation, methodiek voor gebiedsmarketing
3. Doelgroepen en leefstijlen
4. Merkwaarden maken het gebied
5. Van positionering naar creatief concept
6. Een nieuw gebied, een nieuwe naam
7. Systemisch onderzoek: het onderzoek van morgen
8. De organisatie van de gebiedsmarketing
9. Regio- en citymarketing: stand van de stad
10. Locatieontwikkeling: van Vinex naar variëteit
11. Werklocaties: van monofunctioneel naar identiteit
12. Branding winkelgebieden: uitverkoop of nieuwe collectie?
13. Wijken in beweging: de waarde van de wijk(marketing)
Literatuur
Noten
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan