Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
Boeken Marketing You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden
You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden
You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden
Nele Pieters Nele Pieters (rechts op de foto) studeerde af als handelsingenieur aan de KU Leuven, ging aan de slag als sales- en later marketingmanager bij Procter & Gamble, waarna ze de stap zette tot consultant. Meer over de auteurs
You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden Justin van Lopik 26 october 2020 Vandaag leeft bij veel merken en bedrijven het gevoel dat consumenten en klanten steeds veeleisender worden en het steeds moeilijker wordt om hen te motiveren. You Do You is ontstaan vanuit de wetenschap dat dit onjuist is. Lees het volledige artikel
Nele Pieters, Stephanie Duval

You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden

Paperback Nederlands 2020 9789463372206
Verkooppositie 6082
Paperback | EN € 30,00 Paperback | Nederlands € 30,00
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis
30,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'You Do You' biedt een frisse, nieuwe kijk op concurrentiestrategie in de 21ste eeuw. Vanuit recente sociologische ontwikkelingen en inzichten uit de analytische psychologie overtuigen de auteurs tot een andere kijk op branding. Merken riskeren zich immers meer en meer te verliezen in hun focus op de consument, terwijl ze die pas echt kunnen overtuigen wanneer ze trouw blijven aan hun authentieke zelf.

In heldere en bezielde taal bouwen Nele Pieters en Stephanie Duval voort op de fundamenten van de concurrentiestrategie en voegen ze een originele dimensie toe aan een theorie die de voorbije decennia heeft stilgestaan. De auteurs dagen de lezer op een speelse manier uit om hun vooroordelen los te laten en geven hem tegelijkertijd de handvatten om betere keuzes te maken.

Als jouw merk al zijn middelen besteedt aan het bestrijden van de concurrentie, is de oplossing niet om betere tactieken te ontwikkelen, maar wel om te kiezen voor een sterkere identiteit. 'You Do You' helpt merken en bedrijven het onrealistische verlangen om iedereen te willen aanspreken los te laten, zodat ze onweerstaanbaar kunnen worden voor de consument die er echt toe doet.

Serie-ondernemers Nele Pieters en Stephanie Duval richtten strategisch adviesbureau RPPRT op om andere ondernemingen en organisaties te helpen een meer competitieve plek in te nemen in de huidige markt. Ze ontwikkelden de Community Brand Methode als een diepgravendere manier om dergelijke positionering te creëren in een veranderde wereld, waar consumenten verlangen naar een gevoel van samenhorigheid en op zoek gaan naar merken die hun identiteit kunnen versterken.

Specificaties

ISBN13:9789463372206
Trefwoorden:concurrentiestrategie, concurrentie, merken, branding
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:154
Uitgever:Pelckmans Pro
Druk:1
Verschijningsdatum:2-6-2020
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

You do you - 'Een waardevol boek voor iedere ondernemer'
Mylene Bouwman | 24 november 2020
De laatste tijd horen we steeds meer over dat je jezelf als ondernemer moet onderscheiden en dat je een merk moet bouwen. Maar hoe doe je dat nu praktisch en wat levert het je op? In You Do You gaan Nele Pieters en Stephanie Duval daar dieper op in. En ik zal alvast verklappen: dat gaat verder dan het idee dat je een niche aanspreekt en dat het op de lange termijn waardevoller is dan de massa aanspreken.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden
Stephanie Duval 26 oktober 2020 Vandaag leeft bij veel merken en bedrijven het gevoel dat consumenten en klanten steeds veeleisender worden en het steeds moeilijker wordt om hen te motiveren. You Do You is ontstaan vanuit de wetenschap dat dit onjuist is. 
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Over Nele Pieters

Nele Pieters (rechts op de foto) studeerde af als handelsingenieur aan de KU Leuven, ging aan de slag als sales- en later marketingmanager bij Procter & Gamble, waarna ze de stap zette tot consultant. Samen met Stephanie Duval richtte ze het marketingbureau Rapport (RPPRT) op.

Andere boeken door Nele Pieters

Bekijk alle boeken

Over Stephanie Duval

Stephanie Duval (links op de foto) studeerde literatuur en journalistiek. Vanuit haar ervaring als journalist, hoofdredacteur en blogger binnen de lifestylewereld, evolueerde ze tot content marketing consultant bij merken als Alpro en Connections.

Andere boeken door Stephanie Duval

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

01 Verzamel de moed om uit de ratrace te stappen
Keeping up with the Joneses
Tel even tot tien
De strijd van bedrijven

02 Van customer centricity naar ‘you do you’
Survival of the fittest: mensen filteren irrelevante input en deselecteren voor ze selecteren
Consumenten zijn niet onveranderlijk
Het probleem
De huidige oplossing
You do you

03 You do you gebaseerd op community
De evolutie van competitive business strategy
Wat betekent het om te winnen?
We moeten ‘agree to disagree’
You do you, gebaseerd op community
Een perspectiefwisseling met sociale impact

04 Community Brand Methode©
Op welke behoefte wil je het antwoord zijn?
Hoe vertaal je deze behoefte naar een transactie?
Hoe ga je van een transactie naar het creëren van een rapport met de consument?
Individualisering, verbondenheid en identiteit
Community als een concept

05 Community brands als oproep tot langetermijndenken
Strategie is geen persoonlijk advies maar een objectieve keuze
Community geeft strategie stabiliteit zonder statisch te worden
Cultuur geeft richting aan strategie en vice versa

06 Een nieuw soort relatie met de consument
Laat ‘attract, engage, convert’ los
Door trendwatching blijf je bij. Met community watching geraak je vooruit.
Brand design moet niet origineel zijn. Het moet authentiek creatief zijn.
Influencer marketing creëert geen vertrouwen. Enkel jouw merk kan het vertrouwen winnen.
Sales trucjes kunnen geen behoefte creëren die niet bestaat. Een sterke identiteit is de ultieme growth hack.
Probeer geen brand communities te bouwen. Bouw iets dat een community wil bezoeken.

07 Bouwen aan een zelfverzekerde organisatie
De kracht van oogklepdenken in het uitvoeren van merkstrategie
De kracht van purpose in de strijd tegen burn-outs
You do you en de juiste werknemer zal je vinden

08 Agree to disagree
Een nieuwe machtsverhouding
Verandering is overal
Ego versus zelfbewustzijn
Arrogantie versus vertrouwen
You do you

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Community marketing
    Stephanie Duval
    Community marketing
    € 30,00
  • You Do You
    Stephanie Duval
    You Do You
    € 30,00
  • Wacht niet op de wind, ga roeien!
    Jos Burgers
    Wacht niet op de wind, ga roeien!
    € 20,00
  • The offer you can’t refuse
    Steven Van Belleghem
    The offer you can’t refuse
    € 29,99
  • Eén fan per dag
    Jos Burgers
    Eén fan per dag
    € 20,00
  • Basisboek Online Marketing
    Marjolein Visser
    Basisboek Online Marketing
    € 69,95

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden

        You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden
        Nele Pieters , Stephanie Duval
        /