Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 64% korting

Werk aan de winkel 3.0

Hoe overleef ik als retailer de toekomst?

Paperback Nederlands 2015 9789490085568
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
26,95
9,95
VOORDEEL - 64% korting

Samenvatting

Te veel winkeliers zijn in de successen van gisteren blijven hangen en missen de boot. Drukken van kosten helpt niets meer; er is een serieus opbrengstenprobleem. Retailers moeten daarom meer leveren dan het product alleen. Klanten zoeken ontspanning, een verrassend aanbod en leuke ontmoetingen. Wie niets bijzonders te bieden heeft, wordt letterlijk voorbijgelopen.

Dit boek verschaft eindelijk duidelijkheid over wat er vandaag in de winkelstraten speelt. Merkstrateeg Paul Moers presenteert het Overlevingspanorama: een praktische handleiding die winkeliers helpt om de toekomst te overleven door je klant elke dag te verdienen. Online en offline. Nietsdoen is geen optie. De handen uit de mouwen: Werk aan de winkel 3.0.

'Werk aan de winkel 3.0' geeft retailers advies en biedt handvatten. Paul Moers beschrijft bovendien uitgebreid de succesfactoren van de Bijenkorf en het straks compleet vernieuwde Hoog Catharijne. Nederlands grootste winkelcentrum en meest succesvolle warenhuisketen investeren in hun toekomst, en blijven door hun vernieuwingskracht aantrekkelijk voor de consument van morgen.

Specificaties

ISBN13:9789490085568
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:224
Uitgever:Paul Moers
Druk:1
Verschijningsdatum:11-3-2015
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (1)

Werk aan de winkel 3.0
Gert-Jan Hospers | 7 oktober 2015
Het winkellandschap verandert, dat ziet iedereen. Weliswaar winkelen we meer dan ooit, we doen het steeds vaker vanuit onze luie stoel. Want waarom zou je nog naar de binnenstad gaan als je die mooie broek, breedbeeld-tv of fietsvakantie ook online kunt bestellen?
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
7 stemmen
6
0
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Paul Moers

Paul Moers is oprichter van Paul Moers Strategic Marketing Services en associated partner van Boer & Croon . Hij was als senior fellow 5 jaar verbonden aan de Copenhagen Business School. Tevens heeft hij verschillende executive managementposities bekleed waaronder bij Unilever, Albert Heijn en Gall & Gall. Paul Moers publiceert artikelen en schrijft marketingboeken. Hij is bovendien een van de mest geciteerde merkendeskundigen. Daarnaast behoort hij tot de top 100 van beste marketeers in Nederland (Tijdschrift van marketing).

Andere boeken door Paul Moers

Inhoudsopgave

1. Inleiding

2. Het slagveld in de fysieke retail
2.1 Demografische ontwikkelingen
2.2 Veranderend consumentengedrag
2.3 Korte geschiedenis van de winkels in Nederland
2.4 Toenemende groei van winkelketens
2.5 Opkomst van internet
2.6 Dalend bezoek aan binnensteden

3. Rationalisering van het winkelbestand
3.1 Slagveld voor zwakke winkels
3.2 Afname van het middensegment
3.3 Kleinere vloeroppervlaktes
3.4 Trafficlocaties belangrijker dan ooit
3.5 Online gaat fysiek en fysiek gaat online
3.6 Blurring van concepten
3.7 Winkelen wordt recreëren
3.8 Marktverstorende concepten
3.9 Grenzen aan ketengroei

4. Het overlevingspanorama
4.1 Kansen genoeg
4.2 Heldere keuzes
4.3 Paradoxen
4.4 Ultieme beleving
4.5 Ontmoetingsplaatsen
4.6 Ultieme service
4.7 Crosschannelstrategie
4.8 Ultrasnel
4.9 Techniek
4.10 Uitstraling van winkel en merk

5. Casussen
5.1 Hoog Catharijne
5.2 De Bijenkorf

Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Werk aan de winkel 3.0