Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen

Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789490783440
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Waarom worden er jaarlijks nog miljarden besteed aan marktonderzoek en opiniepeilingen? Haarscherp toont Frank Wouters aan hoe marktonderzoeken en opiniepeilingen voortdurend de bal misslaan. Ze zijn gebaseerd op illusies.

Hij moedigt ondernemers aan om weer bezig te zijn met producten waar ze zelf in geloven, politici om leiderschap te tonen en de media om kritische journalistiek te blijven bedrijven.

Specificaties

ISBN13:9789490783440
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:140
Druk:1
Verschijningsdatum:21-3-2017
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen
Dave van Ooijen | 3 mei 2017
Wereldwijd wordt er jaarlijks meer dan 40 miljard dollar aan opiniepeilingen en marktonderzoek uitgegeven. In Europa en de Verenigde Staten alleen al gaat het om een bedrag van 15 miljard dollar. Volgens strategisch marketeer Frank Wouters is het meeste weggegooid geld. Althans als we zijn boek De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen mogen geloven.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
3 stemmen
3
0
0
0
0

Over Frank Wouters

Frank Wouters (°1963) kwam na zijn rechtenstudie terecht in een marketingfunctie bij Unilever. Daar verbaasde hij zich als buitenstaander hoe marketing gevangen zat in een verkeerde logica. Na een stormachtige carrière besloot hij zijn eigen ideeën verder uit te werken wat resulteerde in de businessnovel 'De bedrijfsnar'. Het boek kreeg al snel een cultstatus bij ondernemers en rebelse marketeers. Al moesten die wel slikken bij de uitspraken over de onzin van marktonderzoek. Met 'Honshitsu - De Essentie van Marketing/De Marketing van de Essentie' heeft hij de theorie van 'De bedrijfsnar' uitgewerkt met de bedoeling eindelijk niets minder dan de omvattende theorie van de marketing te formuleren. Hij wil op die manier een antwoord bieden op het falen van de traditionele marketing en marketeers de plaats geven die ze verdienen: op het hoogste strategische echelon.

Andere boeken door Frank Wouters

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen