Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Internet en social media We worden steeds slimmer
We worden steeds slimmer
We worden steeds slimmer
Clive Thompson

Clive Thomspon woont in Brooklyn en is freelance journalist en blogger. Hij schrijft voor The New York Times Magazine, Wired en Fast Company.

Meer over Clive Thompson
We worden dommer Ger Post 2 oktober 2014 Elke generatie is weer slimmer dan de vorige, vandaar dat intelligentietests continu worden aangepast – het gemiddelde IQ ligt steeds weer hoger. Tot nu dan, want volgens sommige onderzoekers is de toename in intelligentie gestopt. Het neemt zelfs af. Lees het volledige artikel
Clive Thompson

We worden steeds slimmer

Hoe apps, gadgets en social media ons intelligenter maken

Paperback Nederlands 2014 9789491845147
5 beoordelingen
Paperback | NL € 22,00 E-book | NL € 14,50
Op werkdagen voor 17:00 uur besteld, volgende dag in huis
22,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

"We moeten dankbaar zijn voor zo’n profetische en heldere vertolker van onze veranderende technologische cultuur." – Joshua Foer, auteur van 'Het geheugenpaleis'

Wie slimme zoektermen gebruikt op Google heeft een bijna oneindig geheugen. Gebruikers van social media ontwikkelen een vorm van intuïtie voor onderwerpen die ze volgen, ook wel 'ambient awareness' genoemd. En dagelijks maken miljoenen mensen gebruik van handige apps en software-tools om betere beslissingen te nemen.

'We worden steeds slimmer' gaat over hoe technologie ons denkvermogen vergroot. Clive Thompson laat op meeslepende wijze zien hoe onze 'denkgereedschappen' zoals e-mail, zoekmachines en spreadsheets, zich de laatste jaren in sneltreinvaart ontwikkeld hebben. Aan de hand van spraakmakende voorbeelden, zoals de 76-jarige miljonair die zijn hele leven digitaal registreert en 18-jarigen die hun gedachten niet meer uitwerken op papier maar in filmpjes, geeft hij een fascinerend perspectief op hoe onze denkwereld aan het veranderen is, en verkent hij wat dit betekent voor de toekomst.

"Knispert van de ideeën en suggesties" – De Groene Amsterdammer

Specificaties

ISBN13:9789491845147
Trefwoorden:internet, technologie, intelligentie, zoekmachines, Google, social media, twitter, Facebook, apps
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:383
Uitgever:Maven Publishing
Druk:1
Verschijningsdatum:21-6-2014
Hoofdrubriek:Internet en social media
ISSN:

Expertrecensies (1)

‘We worden steeds slimmer’
Ger Post | 26 juni 2014
Als we iets lezen over het effect van technologieën op hoe we denken, dan zijn er twee opties. Het is ofwel een wizzkid die vertelt hoever we achterlopen omdat we ons denken niet verrijken met de gadget die hij op dat moment in zijn handen heeft. Of we horen het relaas van een doemdenker die het allemaal maar niks vindt en in boeken als Het ondiepe of Digitale dementie schrijft dat het lezen van een langere tekst niet meer tot de mogelijkheden van de moderne mens behoort.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
5 stemmen
0
5
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (5)

nieuws
We worden dommer
Ger Post 2 oktober 2014 Elke generatie is weer slimmer dan de vorige, vandaar dat intelligentietests continu worden aangepast – het gemiddelde IQ ligt steeds weer hoger. Tot nu dan, want volgens sommige onderzoekers is de toename in intelligentie gestopt. Het neemt zelfs af.
Artikel lezen
nieuws
Foutje? Bedankt!
Ger Post 21 juli 2014 ‘We zijn in een val geraakt. We hebben bij de belastingdienst beloofd nooit fouten te maken.’ In een interview met NRC reflecteert staatsecretaris Eric Wiebes over de problemen bij de belastingdienst.
Artikel lezen
interview
Clive Thompson: ‘Twitter verscherpt de kwaliteit van het denken’
Jeroen Ansink 10 juli 2014 Het internet maakt ons tot een maatschappij van sociale denkers, zegt de Canadese journalist Clive Thompson in We worden steeds slimmer. Dankzij dat collectieve bewustzijn kunnen bedrijven zelfs de kennis in de hoofden van werknemers oogsten. ‘De Denker van Rodin heeft ons een slechte dienst bewezen.’
Artikel lezen
nieuws
Wil je iets van een workshop onthouden? Maak notities op papier
Ger Post 16 juni 2014 In We worden steeds slimmer betoogt Clive Thompson dat mensen met hulp van computers intelligenter worden. Maar dat gaat niet altijd op, zo blijkt uit een reeks onderzoeken naar het maken van notities. Wat betreft aantekeningen maken, gaat er niets boven pen en papier.
Artikel lezen
nieuws
Het brein en het internet
Jeroen Ansink 11 maart 2014 Maakt het internet ons dommer of juist slimmer? Met het Atlantic Monthly-artikel Is Google Making Us Stupid? en het daaruit voortvloeiende boek Het Ondiepe ontketende de Amerikaanse IT-journalist Nicholas Carr enkele jaren geleden een wereldwijde discussie over de effecten van ons online gedrag.
Artikel lezen

Over Clive Thompson

Clive Thomspon woont in Brooklyn en is freelance journalist en blogger. Hij schrijft voor The New York Times Magazine, Wired en Fast Company. Hij verschijnt regelmatig bij CNN en Fox News.

Andere boeken door Clive Thompson

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

De opkomst van de centaurs
Wij allesonthouders
Denken in het openbaar
De nieuwe vormen van geletterdheid
De kunst van het vinden
De naar puzzels hunkerende wereld
De digitale school
Ambient awareness
De verbonden samenleving
Epiloog

Woord van dank
Noten

Aanbevolen live events...

donderdag 20-04-2023

Jitske Kramer over Teamintelligentie

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • We worden steeds slimmer
    Clive Thompson
    We worden steeds slimmer
    € 14,50
  • De Coders
    Clive Thompson
    De Coders
    € 24,50
  • Nummer 1
    Aartjan van Erkel
    Nummer 1
    € 23,99
  • De Google formule
    Bob Hardus
    De Google formule
    € 20,00
  • Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn
    Ina Boer
    Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn
    € 25,00
  • Het is oorlog maar niemand die het ziet
    Huib Modderkolk
    Het is oorlog maar niemand die het ziet
    € 15,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        We worden steeds slimmer

        We worden steeds slimmer
        Clive Thompson
        /