Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Big Data Marketing

Snel - simpel - succesvol

Paperback Nederlands 2016 9789492196200
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017

In Big Data Marketing, simpel – snel – succesvol combineert Paul Postma de wereldwijde impact van Big Data Marketing met de praktische alledaagse toepassingen voor organisaties. Big Data Marketing is een verrassend vak waarmee bedrijven en organisaties hun commerciële activiteiten aanzienlijk kunnen verbeteren. Het laat een scherper beeld zien van de commerciële werkelijkheid dan je eigen ogen. Paul Postma maakt Big Data Marketing voor grote en kleine organisaties uitstekend toepasbaar. En laat zien hoe je de voordelen kunt realiseren.

Het boek voert je door het proces waarmee je van big data, maar ook van weinig data, het meeste plezier hebt bij marketing en verkoop: commerciële processen. Om de voordelen van sturen op data te gebruiken, hoef je niet ‘big’ te beginnen. Als je klein begint overzie je beter wat je doet en ervaar je hoe je voorspellende waarde creëert uit data. Diezelfde principes zijn ook van toepassing als de hoeveelheid data immens en snel wordt met een onoverzichtelijk aantal bronnen.

Het boek staat vol praktijkvoorbeelden van onder andere Ben & Jerry’s, Disneyworld, Dreft, funda, Landal GreenParks, Marston’s, McDonald’s, Prins & Dingemanse, Sanoma en VICE.

'Paul Postma toont in dit boek dat innoveren en verantwoordelijkheid nemen uitstekend samengaan met het neerzetten van mooie marketingresultaten. Met zijn heldere, enthousiaste schrijfstijl, strategische onderbouwing en praktische voorbeelden maakt hij duidelijk hoe elke marketeer met behulp van big data zijn of haar organisatie vooruit kan brengen. Met ‘Big Data Marketing, snel - simpel - succesvol’ onderscheidt Paul Postma zich wederom als gezaghebbend denker en schrijver. Ons vakgebied is een boek vol duiding en praktische tips rijker. Doe er uw voordeel mee!' - Diana Janssen (directeur DDMA)

Specificaties

ISBN13:9789492196200
Trefwoorden:big data
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:165
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:9-12-2016
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Expertrecensies (3)

Big Data Marketing
Fred Rutgers | 2 maart 2017
Big Data Marketing, Snel – Simpel – Succesvol geschreven door Paul Postma was weer een boek om naar uit te kijken. Paul Postma is één van Nederlands Marketing Iconen. Werk je in de marketing, dan ken je meestal Postma ook wel.
Lees verder
Big Data Marketing
Erik van Vonderen | 28 februari 2017
Paul Postma slaagt er maar ten dele in over te brengen hoe marketeers met behulp van Big Data, organisaties verder kunnen brengen. Praktische boeken over Big Data zijn al eerder geschreven, zoals het standaardwerk van Lisa Arthur of de boeken van Steve Lohr en Peter Verhoef.
Lees verder
Big Data Marketing
Sjors van Leeuwen | 9 februari 2017
Big data is één van de grootste buzzwords van de laatste jaren. Het belooft gouden bergen, maar wat is big data nu precies en wat kun je er mee? Het boek Big Data Marketing licht een tipje van de sluier op en laat zien hoe je big data kunt toepassen binnen de commerciële processen van een bedrijf.
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
25 stemmen
20
1
0
2
2

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (4)

preview
Big Data Marketing
Paul Postma 6 januari 2017 In Big Data Marketing, simpel – snel – succesvol combineert Paul Postma de wereldwijde impact van Big Data Marketing met de praktische alledaagse toepassingen voor organisaties. In zijn preview licht Postma een tipje van de sluier.
interview
Paul Postma: ‘Big data snappen zoals Max Verstappen zijn auto’
Ger Post 2 januari 2017 Paul Postma schreef het boek Big Data Marketing – Snel - Simpel - Succesvol over hoe bedrijven big data praktisch kunnen inzetten. ‘Als je niet snapt wat je doet, kun je niet echt in de top meedraaien.’
nieuws
Big Data Marketing
Ger Post 19 december 2016 Voor een volle zaal genodigden presenteerde Paul Postma onlangs zijn nieuwe boek Big Data Marketing (‘Snel – Simpel – Succesvol’). ‘Laat je als een kind verrassen door de data.’ 
column
Big Data Marketing: Big Business voor Big Boys… en verrassende successen voor kleine bedrijven
Paul Postma 2 december 2016 Sturen op data is zo oud als mensen zelf: de sporen van een Gazelle wijzen je de weg waar je er een kunt verschalken voor het eten, en sterren wijzen je de weg op de wereldzeeën: allemaal data. De vakman leerde wat hij met welke data moest doen om te overleven.

Over Paul Postma

Paul Postma - econoom, Universiteit van Amsterdam - is een internationaal erkende marketingautoriteit en legde de basis voor de marketingbenadering die als CRM een wereldwijde vlucht heeft genomen. Na een loopbaan in het bedrijfsleven bouwde hij als partner van Ernst & Young een internationale CRM praktijk op. Veelgevraagd spreker in binnen- en buitenland, en auteur diverse boeken. Postma is daarnaast bekend van zijn 'Verkoopefficiency'-methode voor prestatieverbetering in de persoonlijke verkoop. Directeur van Paul Postma Marketing Consultancy B.V. (PPMC) te Nieuwegein, het organisatieadviesbureau voor commerciële vraagstukken. PPMC adviseert bedrijven en organisaties in de business-to-business en in de consumentensector bij keuze en uitvoering van hun commerciële strategie. PPMC werd op basis van onderzoek door TNS NIPO in 2010 verkozen tot het beste marketing- en businessconsultancy bedrijf in Nederland voor Mc Kinsey en de Boston Consulting Group.

Andere boeken door Paul Postma

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Waar hebben we het over
1.1 Voor wie is dit boek en voor wie niet
1.2 Big data: wat is het en waarom is het belangrijk
1.3 Waarom zijn we gek op big data

2. Een overzicht
2.1 Ontwikkeling in de tijd en soorten
2.2 Oneindig veel voorbeelden
2.3 Wie zijn de gebruikers

3. Werken met big data
3.1 Creëer orde in data door vast te stellen wat je zoekt
3.2 Gebruik de klantwaardekubus
3.3 Gebruik de indeling in commerciële hoofdprocessen

4. Rekenen met big data
4.1 Enkele belangrijke indelingen
4.2 Beschrijvende analysemethoden met hun voor- en nadelen
4.3 Voorspellende analysemethoden met hun voor- en nadelen

5. Strategische keuzes met big data
5.1 Vier niveaus in big data strategieën en wat je per niveau kunt
5.2 Strategische keuzes binnen big data zelf

6. Big-datatoepassingen voor marketing en verkoop
6.1 De reis van de klant als uitgangspunt
6.2 Het spiegelbeeld van de klantreis
6.3 Het binnenwerk van de klantreis is een oude bekende

7. En nu ga je beginnen
7.1 De zeven stappen voor succesvol invoeren van big data bestaan niet
7.2 Mijn favorieten adviezen
7.3 Drie dodelijke missers
7.4 Stappenplan op hoofdlijnen

Noten
Dank jullie wel!

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Big Data Marketing